مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: ۹۸ درصد هیات‌های عزاداری استان سمنان در دهه اول محرم امسال دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: معدود هیات‌های عزاداری در شهر‌های شاهرود، سمنان، دامغان و مهدیشهر شیوه نامه‌های عزاداری را رعایت نکردند که تذکر لازم به آن‌ها داده شد.

او افزود: کارگروه عزاداری ستاد مبارزه با کرونا بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی بود و این سازمان سه سیاست اجرایی رعایت حداکثری شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از شیوه تذکر و پرهیز از تنش در عزاداری و حضور حداکثری مردم در فضا‌های خاص را به عنوان سه وظیفه به انجام رساند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: هماهنگی، اطلاع رسانی، ابلاغ دستورالعمل و شیوه‌نامه‌ها و مهیا شدن فضای برگزاری مراسم از جمله اقدام‌های این کارگروه بود.

شکری تصریح کرد: در تمام هیات‌های عزاداری، همیاران سلامت به مسوول برگزاری معرفی و این فرد فرآیند رعایت شیوه نامه‌ها را دنبال می‌کرد.

او بیان کرد: امسال با توجه به راه‌اندازی سامانه بیرق، ۴۸۰ تشکل مذهبی استان در این سامانه به منظور برگزاری عزای اباعبدالله الحسین (ع) ثبت‌نام کردند.

شکری همچنین به توزیع ماسک در بین عزاداران اشاره کرد و گفت: تمامی عزاداران شرکت کننده در هیات‌ها با ماسک وارد شدند و به این منظور نیز ۳۵ هزار عدد ماسک در کل استان توزیع شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: با توجه به اعتقاد مردم به اطعام حسینی، در بسیاری از مجالس، اطعام به سمت رزمایش مواسات و ایران همدل سوق داده شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.