همه عوامل مدارس ملزم به رعایت تمامی دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حسن خزائی پور فرماندار شهرستان فراهان در مراسم بازگشایی مدارس این شهرستان در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ که با حضور جمعی از مدیران شهرستانی در مدرسه شهید مطهری شهرفرمهین برگزار شد گفت: با وجود ویروس کرونا با رویکرد آموزشی جدید همراه هستیم و همه‌ی عوامل ملزم به رعایت تمامی پروتکل‌های ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا هستند.

خزائی پور افزود: با توجه به آغاز سال تحصیلی مدارس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مدارس شهرستان، مسئولین اجرایی و مدیران مدارس در نظر گرفتن سلامت دانش آموزان را اولویت کار خود قرار دهند.

او اضافه کرد: اگرچه حوزه تحصیل از اهمیت بالایی برخوردار است، ولی حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان مهمترین موضوع در بحث آموزش است و مدیران و کسانی که در بحث آموزش دخیل هستند موظف به رعایت تمامیکه دستورالعمل‌ها مشخص شده هستند و مدارس هر روز برنامه ضدعفونی در مدارس انجام خواهد شد.

فرماندار فراهان با بیان اینکه در جلسه پدافند زیستی استان مرکزی با دستور استاندار مقرر شد فعالیت کلیه مدارس تا پایان شهریور به صورت مجازی باشد بیان کرد:، اما همگان به این نتیجه رسیده است که باید علی‌رغم محدودیت‌ها و سختی‌ها در کنار کرونا زندگی کرد، هرچند بسیار سخت است.

وی ادامه داد: این بیماری خسارت بسیار زیادی را در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده و روش‌های گوناگونی برای مدیریت و مهار کرونا در جهان استفاده شده است، اما هیچ آموزشی نمی‌تواند به اندازه آموزش حضوری مثمر ثمر باشد.

خزائی پور با اشاره به تقارن بازگشایی مدارس با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین علیه السلام و هفته دفاع مقدس را حاوی پیام مقاومت، ایثار، شهادت و درس آزادگی و آزادمردی دانست.

او بر ضرورت توجه به رشد اخلاقی و تربیت دینی دانش آموزان در کنار آموزش تاکید کرد و دوران تعلیم و تربیت را اصلی‌ترین مرحله شکل‌گیری شخصیت دانش آموزان مطرح کرد و افزود: در این دوران شخصیت یک انسان شکل میگیرد و ملاک ارزش شخصیت آن فرد در جامعه کسب علم و دانش است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.