مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت : ۶ مرکز در استان برای مدیریت پسماند‌های خانگی در قالب پروژه بیوکمپوست در نظر گرفته شده است.

وجود ۶ مرکز مدیریت پسمان خانگی در کرمانشاهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری و بازیافت پسماند‌های خانگی استان، گفت : اکنون در مراکز اسلام آبادغرب و قصرشیرین کار اجرایی سایت بازیافت زباله آغاز شده و بخشداری‌ها می‌توانند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

او در مورد وضعیت دفن پسماند‌های پزشکی و خانگی استان گفت: تمام بیمارستان‌های سطح استان به سیستم بی خطرسازی پسماند‌های عفونی مجهز هستند و پس از بی خطرسازی با سیستم‌های غیرسوز در محل‌های خاص و از پیش تعیین شده دفن می‌شود.

او افزود: طبیعی است که تا زمان تکمیل شدن این سایت‌ها در زمینه بازیافت زباله با چالش‌هایی مواجه خواهیم شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در خصوص زباله گرد‌ها و مشکلات زیست محیطی که آنان ایجاد می‌کنند افزود: متأسفانه عوامل مختلفی باعث شده که مساله زباله گردی شکل گیرد که اگر تمهیدات بیشتری برای تفکیک زباله اندیشیده شود مشکل مرتفع می‌شود.

یاوری افزود: تفکیک زباله از مبدأ و همچنین فرهنگ سازی زیست محیطی می‌تواند نقش بسزایی در مدیریت پسماند در استان داشته باشد.

او به رفع موانع مالی و تأمین اعتبار طرح مکان‌یابی محل دفن پسماند‌های ویژه در استان خبر داد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.