رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خرمشهر گفت:ثبت ملی میراث ناملموس و مکان رویدادها،یکی از روش های حفاظت و تاب آوری میراث برای انتقال به نسل های آینده است.

سجاد پاک گهر رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت:خاطرات هرجامعه ای، بخشی از میراث ناملموس آن سرزمین هستند.

او ادامه داد:ثبت ملی میراث فرهنگی و بازآفرینی رویدادها، رشادت ها ودلاوری های هرجامعه می تواند زمینه غرور و هویت بخشی را برای نسل جوان حال وآینده فراهم کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خرمشهر تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر در نظر دارد باهمیاری شهروندان مقیم و غیرمقیم خرمشهری خاطراتی را که درهرگوشه از این شهرستان ، در دهه های گذشته اتفاق افتاده است را جمع آوری کند.

پاک گهر عنوان کرد: هدف از انجام این رویداد ثبت ملی ، بازآفرینی و احیاء خاطرات ارزشمند ارائه شده به صورت نصب تابلو، ماکت و مولاژ درمحل اتفاق افتادن آنها به عنوان مکان رویداد همچنین تهیه وچاپ کتاب خاطره مکان رویدادهای خرمشهر می باشد.

او درپایان افزود:به علاقه مندانی که بهترین خاطرات را به صورت مکتوب یا مصور به اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرمشهر واقع در مرکز فرهنگی دفاع مقدس ارسال نمایند، جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.