ضرورت توجه به ارتقاء ایمنی خودرو‌ها در مراکز معاینه فنی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بر ارتقاء سطح ایمنی خودرو‌ها درمراکز معاینه فنی سطح استان کردستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ظهر امروز در جلسه کارگروه مراکز معاینه فنی استان کردستان گفت: بر طبق برنامه پنجم توسعه کشور مراکز معاینه فنی سبک و سنگین باید بر اساس ظرفیت سنجی و مطابق با خودرو‌های ثبت شده و در صورت نیاز برای متقاضیان واجد شرایط مجوز فعالیت مراکز جدید صادر خواهد شد.

او افزود: به واسطه افزایش تعداد خودرو در شهرستان‌های استان بایستی با توجه به ضریب افزایش تعداد خودرو مراکز معاینه فنی جدید راه اندازی شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت ارتقا کیفیت فنی خودرو‌های ترددی در محور‌های مواصلاتی و در جهت کاهش آلودگی زیست محیطی و نیز کاهش آمار تلفات فوتی و جرحی در ناوگان خودرویی استان بایستی مراکز معاینه به دقت نسبت به انجام آزمایشات معاینه فنی خودرو‌ها اقدام و نظارت دقیق را در این مورد لحاظ کنند.

ملکی تصریح کرد: در این راستا شهرداری‌ها و راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور نیز با همکاری و نظارت برمراکز معاینه فنی نسبت به رعایت استاندارد‌های تست فنی خودرو و در هنگام انجام معاینات در این مراکز اقدام کنند.

او در پایان ابراز داشت: مالکین خودرو بایستی با رسیدگی مستمر به وضعیت فنی خودرو در ادامه با مراجعه به مراکز معاینه نسبت به تمدید برگه معاینه فنی خودرو اقدام کنند.

لازم به ذکر است در این جلسه درخواست‌های صدور مجوز مراکز جدید معاینه فنی خودرو در شهرستان‌های کامیاران، بیجار، دیواندره و سقز مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.