نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مازندران در پیام مشترکی آغاز سال تحصیلی جدید را به همه رهپویان علم و دانش تبریک گفتند. ‎ ‎

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لایینی، نماینده ولی فقیه در استان و احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در پیام مشترکی آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس را به همه رهپویان علم و دانش در همه عرصه‌ها تبریک گفتند. ‎ ‎


بیشتر بخوانید


متن کامل این پیام به شرح زیر است:

همزمان با محرم حسینی (ع) و پاسداشت هفته دفاع مقدس که بزودی با یاد‌ها و خاطره‌های حماسی خود از راه می‌رسد، آغاز بهار تعلیم و تربیت و شروع سال جدید تحصیلی را به همه نوآموزان، دانش آموزان، معلمان و فرهنگیان فرهیخته، همه اولیای گرامی تبریک می‌گوییم و از خداوند بزرگ و منان؛ سلامتی و توفیق روزافزون همه عزیزان را خواهانیم.

بازگشایی مدارس، یکی از گسترده ترین، پویا‌ترین و زیباترین پویش سالانۀ اجتماعی- فرهنگی ایران اسلامی است. این رویداد؛ پیام‌آور شکوفایی، مهرورزی، بیداری و دانایی است و سرفصلی برای تکوین و تکامل جامعه و معلّم؛ آفرینشگر مهر و دانایی و مدرسه، خانه شکوفای علم آموزی و اندیشه است.

در یاد و خاطر همه ما، بهار تعلیم و تربیت و آغاز سال تحصیلی مفاهیم و تصاویری، چون اول مهر، طنین دلنشین زنگ مدرسه و بوی کتاب جدید و دفتر نو را تداعی می‌کند، مفاهیمی که با نام زیبای "بوی ماه مهر" ترکیب و تعبیر می‌شود؛ هرچند امسال به علت شیوع کرونا، باید شاهد متفاوت‌ترین مقطع بازگشایی مدارس از تاریخ تاسیس مدارس نوین باشیم.

شیوع کرونا تهدیدی بود که به رغم اینکه عزیزان بسیاری را از ما گرفت، اما فرصت‌های بزرگی خلق کرد و ما را قوی‌تر ساخت تا قالبی شگرف در نظام آموزش کشور را تجربه کنیم؛ چون از روز شنبه سوم اسفندماه ۹۸ که مدارس به دلیل انتشار این ویروس منحوس، تعطیل شد مجموعه بزرگان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت بر آن شدند که همه همت و مساعی خود را به کار بندند تا آموزش و تربیت تعطیل نشود و در بستر‌های جدید استمرار یابد. بدین ترتیب؛ تحولی ویژه و گسترده در سیستم و نظام تعلیم و تربیت بنیان گذاشته شد.

امسال که بنا به ملاحظاتی آغاز سال تحصیلی از اول مهر، به ۱۵ شهریور موکول شد، ما در میانه یک آزمون بزرگ قرار داریم و موظف هستیم دغدغه به حق خانواده‌ها را در خصوص سلامت فرزندانشان پاس بداریم، اما آموزش را برابر آخرین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا با رعایت ضوابط تعیین شده پیش ببریم و تمهیدات لازم را در خصوص استفاده صحیح فرزندان مان از تعلیم و تربیت به ویژه آموزش حضوری با رعایت شیوه نامه ابلاغی و همچنین در قالب شبکه شاد برقرار سازیم.

آموزگاران، معلمان و دبیران در هر سه مقطع و در نقاط دور و نزدیک، برای اجرای درست و روشمند این جهاد آموزشی به همدلی، همراهی و همکاری همه ذینفعان از جمله اولیای محترم و همچنین کمک و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی نیاز مبرم دارند.

امروز و در نخستین روز از بهار تعلیم و تربیت یاد همه جهادگران سلامت را که در جدالِ نفس گیرِ لاینقطع با کرونا، جان عزیز خود را فدا کردند، گرامی می‌داریم و عهد می‌بندیم؛ همانگونه که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، سنگر جنگ و جهاد را رها نکردند تا امروز میهن عزیز ما در امنیت، آرامش و اقتدار و عزت باشد و همانگونه که جهادگران سلامت در این مبارزه، دست از ایثار و فداکاری برای پاسداری از مرز‌های سلامت، برنداشتند، ما نیز در سنگر علم و دانش ثابت قدم و پایدار باشیم بِمَنّهِ وَ کَرَمِه.

محمد باقر محمدی لایینی/ نماینده ولی فقیه در مازندران

احمد حسین زادگان/ استاندار مازندران

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.