حسن عابدی رحمانلو مخترع و مبتکر اهل خلخال، در پنجمین مسابقات بین‌المللی اختراعات کشور کانادا، مدال طلا و جایزه ویژه این مسابقه جهانی را به خود اختصاص داد.

کسب مدال طلای جهانی کانادا توسط مخترع خلخالی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن عابدی رحمانلو، مخترع و مبتکر اهل خلخال گفت: او موفق به طراحی، ساخت و ارائه این طرح تحقیقاتی شده و در تاریخ پنجم اسفندماه سال ۱۳۹۸ این طرح را  با همکاری محمود اسماعیلی امیدوار،  شهرام آجرلو و محسن توکلی از استان البرز، به عنوان مجریان تجاری سازی طرح، ثبت اختراع کردند.

او اظهارداشت: پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی اختراعات، هشتم شهریورماه جاری مصادف با ۲۹ اگوست ۲۰۲۰ توسط انجمن بین‌المللی نوآوری و مهارت‌های پیشرفته شهر تورنتو کانادا با حمایت فدراسیون بین‌المللی مخترعان (ifia) و انجمن مالکیت معنوی ( wiipA) برگزار و اختراع او موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شد .

عابدی افزود: در این دوره از مسابقات ۳۰۰ طرح از ۶۰ کشور در ۲۱ رشته از جمله پزشکی ، ماشین‌آلات ،کشاورزی ، رایانه ، انرژی ، الکترونیک و عمران به رقابت پرداختند که به دلیل شیوع کرونا این رقابت‌ها به صورت برخط یا آنلاین شرکت کردند.

حسن عابدی رحمانلو ، سازنده و مخترع توربین تولید گرد باد و برق بادی گفت: این دستگاه چندمنظوره  الگو گرفته از گرد باد ساز خود را پس از چند سال تلاش و آزمایش و تجربه ساخته و موفق به ثبت این دستگاه در سال ۱۳۹۷در اداره ثبت اختراعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شده است.

او افزود: این دستگاه تولید برق نمونه داخلی و خارجی ندارد و برخلاف توربین‌های معمول بادی با بهره‌وری از نیروی جنبشی باد و تبدیل آن به انرژی الکتریسته در هر جهت وزش باد کارکرد داشته و در سرعت‌های سه تا ۱۲ کیلومتر در ساعت باد به خوبی کار و برق تولید می‌کند.

مخترع خلخالی با بیان اینکه دستگاه تولید برق از باد مصارف مختلف ، صنعتی ، کشاورزی و دریایی بویژه چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در جاده‌های فاقد برق پایدار و منطقه‌ای دارد، اظهارداشت: استفاده از این دستگاه برای تولید برق سالم بدلیل هدایت گرد و غبار هوا به یک سمت در زمان کارکرد ، موجب پاکیزگی هوای آلوده به ریزگردها و پاکسازی گرد و غبار هوا نیز می‌شود.

او گفت: هزینه‌های تولید این دستگاه به مراتب کمتر از هزینه تولید و ساخت توربین‌های بادی امروزی بکار گرفته شده در سیستم تولید برق کشور بوده و هزینه نگهداری آن نیز یک دهم هزینه‌های نگهداری دستگاه‌های تولید برق امروزی متداول است.

این مخترع پیش از این نیز دستگاه‌های مختلفی را برای مصارف مختلف ساخته و در اداره ثبت اختراعات صنعتی کشور به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.