شورای امنیت و دفاع ملی سودان پس از وقوع سیل‌های متعدد، به مدت سه ماه در سراسر این کشور حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، شورای امنیت و دفاع سودان دیروز (جمعه) کل کشور را منطقه وقوع بلایای طبیعی عنوان و سه ماه حالت فوق‌العاده اعلام کرد تا با پیامد‌های افزایش سطح آب پس از وقوع سیل‌های متعدد در این کشور مقابله شود.

این شورا در نشستی به ریاست عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان اعلام کرد: کمیته‌ای عالی برای جلوگیری از پیامد‌های ناشی از سیل‌های پائیز۲۰۲۰ تشکیل می‌شود و همه وزارتخانه ها، ایالت‌ها و طرف‌های مربوط عضو این کمیته خواهد شد تا هماهنگی لازم برای به کارگیری منابع انجام شود.

«لینا الشیخ» وزیر کار و توسعه اجتماعی سودان، در پایان نشست این شورا گفت: شورا برای مدت سه ماه وضع فوق العاده در سودان اعلام کرد و کشور را به عنوان منطقه بلایای طبیعی به حساب آورد.

او در گزارشی آمار خسارات مالی و جانی سیل‌های اخیر را اعلام کرد و افزود: سیل تاکنون۱۶ استان کشور را تحت تاثیر قرار داده، ۹۹ شهروند جان خود را از دست داده و ۴۶ شهروند زخمی شده‌اند. سیل همچنین به بیش از نیم میلیون جمعیت خسارت زده و به ۱۰۰ هزار خانه خسارت جزیی یا کلی وارد کرده است.

وزیر کار و توسعه اجتماعی سودان گفت: میانگین سیل‌ها و بارش‌ها در سال جاری آمار بی سابقه‌ای را ثبت کرده است و از میانگین بارش طی سال‌های ۱۹۸۸-۱۹۴۶ فراتر رفته است و پیش بینی می‌شود نشانه‌های افزایش بارش تداوم داشته باشد.

اواسط مردادماه نیز در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در سودان ده‌ها تن کشته و زخمی شدند و سیل بیش از ۴ هزار خانه را ویران کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار