نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ دانشگاه‌ها بر اساس اعلام رسمی مقرر است از امروز، ۱۵ شهریور شروع شود، در حالی که بسیاری از دانشگاه‌ها حتی انتخاب واحد هم انجام نداده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نیمسال تحصیلی قبل در دانشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا مجازی برگزار و به پایان رسید. تداوم شرایط شیوع ویروس کرونا باعث شد که در جلسه ۳۱ خرداد ستاد ملی مقابله با کرونا، رئیس جمهور اعلام کند دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کشور باید از ۱۵ شهریور فعالیت آموزشی خود را به صورت رسمی آغاز کنند.

این امر باعث شد تا دانشگاه‌ها در تب و تاب بازگشایی ترم تحصیلی جدید بیفتند و تقویم آموزش خود را اعلام کنند.

شروع ترم تحصیلی جدید، اما شرایط خاصی دارد؛ زیرا امسال کنکور سراسری سر موعد مقرر برگزار نشد و ترم تحصیلی در شرایطی آغاز شده است که نتایج کنکور برای ورودی‌های جدید هنوز اعلام نشده است.

شروع ترم تحصیلی برای نو ورودان از آبان

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص نحوه آموزش دانشجویان در ترم جاری گفته است: با توجه به شرایط فعلی شیوع کرونا ویروس و براساس اعلام وزارت بهداشت در این زمینه، به احتمال زیاد ترم پیش‌رو به صورت آموزش مجازی خواهد بود و با تنظیمی که روی تعداد واحد‌های دانشجویان جدیدالورود صورت خواهد گرفت این دانشجویان ترم اول خود را به شکل مجازی برگزار خواهند کرد. البته طرحی را نیز داریم که اگر شرایط مناسب باشد چند هفته دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه‌ها پذیرش شوند تا با فضای دانشگاه و گروه‌های دانشگاهی آشنا شوند. در این شرایط هم کسانی که غیربومی باشند سیستم خوابگاهی برای آن‌ها به صورت سرویس هتلینگ ارائه خواهد شد و تغذیه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

اما طولانی شدن ترم تحصیلی قبل به دلیل مجازی بودن، برگزاری کلاس‌های علمی در تابستان و ... باعث شده است تا با فرا رسیدن ۱۵ شهریور دانشجویان به درِ بسته دانشگاه‌ها برخورد کنند.


بیشتر بخوانید


شروع ترم تحصیلی در دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، تهران و تربیت مدرس از ۲۹ شهریور آغاز خواهد شد. همچنین دانشگاه خوارزمی اعلام کرده است که ترم تحصیلی جدید از ۲۲ شهریور شروع می‌شود.

ترم تحصیلی در حالی بر روی تقویم شروع شده است که دانشگاه‌ها هنوز پذیرای دانشجویان نشده اند و در انتخاب واحد به سر می‌برند. تا زمان شروع ملموس و واقعی ترم در دانشگاه‌ها هنوز دو هفته دیگر و تا زمان شروع ترم تحصیلی برای دانشجویان جدید الورود یک ماه و نیم دیگر زمان باقی مانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار