امام جمعه اروندکنار از شهروندان خواست که در نمازجماعت شرکت کنند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت الاسلام مهدی محمدپورامام جمعه اروندکنار در خطبه  این هفته شهرستان که با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی انجام شد ضمن سفارش مردم به تقوا گفت:هرکس وارد خیمه تقوا شود در واقع خود را نجات داده است.

او با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی(ع)چندباردارایی خود را باخداتقسیم کرد ادامه داد:متاسفانه عده ای از افراد در جامعه با وجود دارایی فراوان حاضر به کمک و انجام کار خیر نیستند، اگر ما امت حسینی هستیم باید بدانسم که خداوند فرموده است در اموال شما حقی برای فقرا است.

 امام جمعه اروندکنار تصریح کرد: خداوند فرمان داده که در نمازجماعت حضور داشته باشیم پس چگونه است که بعضی از افراد فرمان خدارا نادیده میگیرند ودرنمازجمعه حاضرنمی شوند، همه شما عزیزان که درنمازجمعه حاضرمی شوید سفیرنمازهستید.

حجت الاسلام محمدپور در ادامه به سفر دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان اشاره کرد و گفت:او در بین مردم حضور یافت و مشکلات آنها را از نزدیک شنید .

او افزود: ازجوانان منطقه تشکرمی کنیم که به شدت پیگیرمشکلات منطقه بودند .

رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ماه محرم

حجت الاسلام حمید سیلاوی امام جمعه شهر چوئبده نیز در نمازجمعه این هفته شهرستان گفت:‌در محرمی که گذشت مردم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی هم عزادار بودند و هم خالق یک نظم و انضباط و ان شاءالله  حب الحسین یجمعنا  و باعث شفاعت ما شود.

او ادامه داد:جهان در حال آماده شدن برای یک تحولی است که این تحول، غیر از ظهور ولیعصر  (عج) چیز دیگری نیست.

امام جمعه شهر چوئبده گفت: ویروس کرونا کل جهان را به زانو در آورده است و از دست هیچکس فعلاً کاری ساخته نیست ان شاءالله با ظهور امام زمان این مشکلات رفع شود.

حجت الاسلام سیلاوی ادامه داد:نکته مهمی که در سفر رئیس مجلس به استان خوزستان مطرح شد این است که با اینکه این استان غنی است اما هنوز مردم آن از بی‌آبی رنج می‌برند.

بازگشایی مدارس و دغدغه ی اولیا

حجت الاسلام عادل پور امام جمعه خرمشهر نیز در خطبه این هفته نمازجمعه شهرستان با اشاره به بازگشایی مدارس و دغدغه ی اولیا  گفت: همه ما تابع دستورات وزارت آموزش و پرورش ، وزارت بهداشت و ستاد کرونای شهرستان و استان هستیم، اما اگر بازگشایی مدارس و حضوری برگزار شدن آن حتمی شد باید تمام شیوه نامه های بهداشتی و تامین ماسک برای دانش آموزان میسر شود.

او افزود:معلمان و خانواده ها بسیار هوشیار باشند، برخی افراد در کشور به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ هستند، هرجا متوجه این امر شدید دستگاه های نظارتی و دفتر امام جمعه را باخبر کنید.

امام جمعه خرمشهر  گفت: از دوران بازسازی بعد از جنگ تحمیلی تاکنون اعتبارات بسیار خوبی برای خرمشهر هزینه شده است اما عدم نظارت صحیح باعث هدر رفتن این اعتبارات شد.

حجت الاسلام عادل پور در خصوص اجرای کامل قوانین مناطق آزاد هم صحبت هایی داشت و افزود: گره ی این کار در مجلس است و باید قوانین به طور کامل در منطقه آزاد اروند اجرایی شوند .

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.