نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: نمونه‌های متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد نتیجه تسلیم خیرخواهی و کمک به ولی فقیه پیروزی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در حطبه‌های این هفته نمازجمعه زاهدان به ذکر چند نمونه از تسلیم، خیرخواهی و کمک به، ولی فقیه که نتیجه آن پیروزی بوده است، اشاره کرد و افزود: حضور پرشور مردم در صحنه درگیری‌های اول انقلاب بویژه در قیام خونین ۱۷ شهریور؛ پیشرفت‌های عینی در عرصه‌های مختلف بویژه صنایع دفاعی، نظامی و پدافند هوایی و عزاداری‌های باشکوه به دعوت رهبری و با رعایت مسائل بهداشتی نمونه‌هایی هستند که با تسلیم در برابر ولی، پیروزی عاید ما شده است.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: توجه ناکافی به هشدار‌های رهبر معظم انقلاب نسبت به کاهش جمعیت، عمل نکردن به دستورات معظم له در رابطه با شبکه ملی اطلاعات برای پرهیز از وابستگی و همچنین مدیریت صحیح فضای مجازی و وابسته کردن مسائل اقتصادی به خارج از کشور و گره زدن آن به نفت با وجود هشدار‌های مکرر رهبر معظم انقلاب که باعث شده مردم در شرایط امروز با مشکلات دست و پنجه نرم کنند نمونه‌های منفی این موضوع است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ضمن تقدیر از تلاش معلمان و دست‌اندرکاران آموزش‌وپرورش و تبریک به دانش‌آموزان به مناسبت بازگشایی مدارس، به بازخوانی فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در اجلاس سالیانه روسا و مدیران وزارت آموزش و پرورش پرداخت.

او  ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، یکی از راه‌های تحصیل تقوا، حفظ خود و جامعه از وساوس شیاطین جن و انس، دشمنان داخلی و خارجی را بهره‌مندی از چراغ هدایت و سوار شدن بر کشتی نجات امام حسین (ع) عنوان کرد و اظهارداشت: حضرت ابوالفضل (ع)، الگویی بزرگ و از شخصیت‌های بارز و شهدای شاخص در نهضت عاشورا هستند.

امام جمعه زاهدان، حضرت ابوالفضل (ع) را الگویی در دینداری، ولایتمداری، صبر، استقامت و بسیاری از ارزش‌های اخلاقی و کرامات انسانی برای امت اسلامی معرفی کرد و در توصیف جایگاه والای ایشان افزود: با وجود اینکه معمولا در مورد امامزادگان، زیارتی از ائمه (ع) وارد نشده، ولی برای ایشان زیارتنامه‌ای به سند معتبر از امام صادق (ع) نقل شده است.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به فراز‌هایی از زیارت‌نامه حضرت ابوالفضل (ع)، برخی از شاخصه‌های ایشان را از جمله تسلیم در برابر خداوند، دین الهی و، ولی خدا، تصدیق، ولی خدا، وفاداری، خیرخواهی و صبر و پایداری برشمرد و اظهارداشت: حقیقت و اصل و اساس دین، تسلیم بودن در برابر خدا و، ولی خداست.

رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان با استناد به آیاتی از سوره‌های مبارکه آل عمران و بقره و همچنین تعدادی از روایات، ماموریت پیامبران الهی و وظیفه همه مومنان را تسلیم در برابر خداوند و دین الهی عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی در مقایسه مقام تسلیم حضرت اسماعیل (ع) و حضرت عباس (ع) تصریح  کرد: حضرت اسماعیل (ع) در صحنه امتحانی که خداوند تدارک دیده بود ذبح نشد، اما به مقام ذبیح‌الله رسید، اما این امتحان کجا و امتحان حضرت عباس (ع) کجا؟

امام جمعه زاهدان با بزرگ دانستن ویژگی‌های شخصیتی حضرت ابوالفضل (ع)، تاکید کرد: امت اسلامی و همه آزادگان عالم باید از این بزرگمرد عرصه عاشورا و کربلا درس تسلیم در برابر خداوند، دین الهی، ولی خدا و حق و حقیقت را بیاموزند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ضمن توصیه مجدد به رعایت تقوای الهی، یکی از راه‌های تحصیل تقوا را ارزیابی و محاسبه نفس اعلام کرد و متذکر شد همه ما باید با درس گرفتن از شاخصه تسلیم از سیره حضرت ابوالفضل (ع) به ارزیابی عملکرد خود و جامعه بپردازیم.

او  با اشاره به جایگاه، ولی فقیه در آیات و روایات متعدد، بیان داشت:، ولی فقیه حجت الهی بر ماست و باید ارزیابی کنیم که به تأسی از حضرت عباس (ع) چه قدر در تسلیم، تصدیق و وفا در برابر، ولی فقیه عمل کرده‌ایم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار