مرتضی بانک گفت: ۱۸ ابر پروژه منطقه آزاد قشم با سرمایه گذاری ارزی ۶۰۰ میلیون یورویی آماده بهره برداری است.

۱۸ ابر پروژه منطقه آزاد قشم آماده بهره برداری شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، مرتضی بانک مشاور رییس جمهوری در حاشیه سفر یک روزه خود به قشم و در جمع خبرنگاران گفت: میزان سرمایه گذاری ریالی در مناطق آزاد در سال ۱۳۹۶ بیش از ۴۸ هزار میلیارد ریال بود که در سال ۱۳۹۸ به ۶۷ هزار میلیارد ریال و پارسال به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

او افزود: بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها توسط افرادی بود که در بخش واردات فعالیت می‌کردند که به امر تولید هدایت شدند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به سفر یک روزه خود به قشم گفت: در این جزیره ۱۸ طرح با سرمایه گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریال و سرمایه گذاری ارزی ۶۰۰ میلیون یورو آماده بهره برداری است.

او افزود: این طرح‌ها در مجموع سه هزار و ۹۵۰ فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

بانک نرخ بیکاری قشم را ۴.۸ درصد اعلام کرد و افزود: امید است با بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ قشم تا بهار سال آتی، این رقم به ۳.۵ درصد کاهش یابد.

مشاور رییس جمهوری خاطرنشان کرد: ساخت پایانه‌های نفتی، ایجاد نیروگاه برق، احداث هتل‌های چهار ستاره، راه‌انداری واحد‌های تولیدی و صنعتی، بانکرینگ و سوخت رسانی از جمله طرح‌هایی است که وضعیت اقتصادی قشم را متحول می‌کند.

بانک روز چهارشنبه برای شرکت بازدید از طرح‌های نفتی، عمرانی و تولیدی وارد منطقه آزاد قشم شد و پس از پایان بازدید‌ها قشم را به مقصد بندرعباس ترک کرد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.