مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: اصل بر برگزاری حضوری کلاس هاست، اما دانش آموزانی هم که سر کلاس حاضر نشوند، غیبت نمی‌خورند.

احسان گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  با اشاره به نگرانی برخی خانواده‌ها از حضور دانش آموزان در مدارس در شرایط کرونا گفت: همه امکانات مورد نیاز برای برگزاری بهداشتی و ضدعفونی کلاس‌ها در مدارس موجود است از طرفی نگرانی خانواده‌ها را نیز درک می‌کنیم و اگر خانواده‌ای در هفته‌های اول نگران حضور فرزند خود در مدرسه است و تمایل ندارد او را حضوری به مدرسه بفرستد دانش آموز غیبت نمی‌خورد و از شرکت در امتحانات پایان ترم محروم نمی‌شود.


گوهری راد ادامه داد: دانش آموزانی که حضوری بیایند کلاس‌ها دایر است و در مقاطع ابتدایی زمان هر کلاس ۲۰ دقیقه و در سایر مقاطع زمان هر کلاس ۳۵ دقیقه خواهد بود.


او گفت: با هماهنگی‌هایی که با مدیران مدارس انجام شده دانش آموزانی هم که به مدرسه نیایند از برنامه‌های آموزشی در برنامه شاد بهره مند می‌شوند تا از درس عقب نمانند.


او گفت: دانش آموزانی که بیماری‌های خاص و زمینه‌ای دارند و والدین نگران سلامت آنان هستند هم الزامی برای شرکت حضوری در کلاس‌ها ندارند و می‌توانند غیرحضوری و از طریق برنامه شاد و برنامه‌های رادیو و تلویزیون، آموزش را دنبال کنند.


مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: برنامه‌های معمول صبحگاهی هم برای جلوگیری از تجمع در مدارس اجباری نیست و جز روز اول که بسیار کوتاه برگزار می‌شود در بقیه روز‌ها اجباری برای برگزاری مراسم صبحگاهی وجود ندارد.


احسان گوهری راد افزود: در مدارس با کمتر از ۵۰ دانش آموز که امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد مدرسه‌ها به روال عادی دایر است، اما در سایر مدارس، دانش آموزان گروه بندی می‌شوند و یک روز درمیان سر کلاس حاضر می‌شوند.


او ادامه داد: مدارس تعهدی مبنی بر تامین ماسک دانش آموزان ندارند، اما برای دانش آموزانی که توان تامین ماسک ندارند، در هر درسه موجود است.


او گفت: سال تحصیلی از فردا ۱۵ شهریور با حضور ۳۷۶ هزار دانش آموز در دو هزار و ۶۰۰ مدرسه و ۲۳ هزار معلم آغاز می‌شود.


گلستان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.