شیوع کرونا و ابهام در چگونگی بازگشایی مدارس و دقت نظر و وسواس خانواده‌ها برای سلامت فرزندان سبب شد رغبت والدین گلستانی برای ثبت نام در مدارس کاهش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، معاون آموزش ابتدایی و مسئول ستاد ثبت نام آموزش و پرورش گلستان گفت: از مجموع ۴۱ هزار و ۵۰۰ دانش آموز جدید الورود و پایه اول ابتدایی تاکنون فقط ۶۳ درصد ثبت نام کرده اند که این حجم پایین ثبت نام به خاطر دغدغه های حوزه سلامت پس از شیوع کرونا است .

سیده‌هما عقیلی به ثبت نام سایر پایه های تحصیلی نیز اشاره کرد و گفت : این موضوع در پایه هفتم هم اتفاق افتاده و در این پایه از مجموع ۱۴۲ هزار دانش آموز، ۴۴ درصد برای سال تحصیلی بعد نام‌نویسی کردند .

او گفت : کمترین نرخ ثبت‌نام مربوط به دانش آموزان پایه دهم بوده که تاکنون از مجموع ۲۲ هزار و ۷۱۷ دانش آموز فقط هزار و ۲۲۴ نفر موفق به ثبت نام و انتخاب رشته شدند که ناشی از مشکلات سایت هدایت تحصیلی بوده و آمار آن با دیگر استان های کشور برابر است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز پیش تر با یادآوری شرایط پرخطر (قرمز) کنونی استان ناشی از شیوع کرونا، گفت: در صورت ادامه وضعیت موجود احتمال تعطیلی یا شیفتی شدن مدارس گلستان در شروع سال تحصیلی جدید وجود دارد.

احسان گوهری راد افزود: با ابلاغ وزارت آموزش و پرورش مسوولیت بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید در شهرستانها بر عهده فرمانداران خواهد بود.

او بیان داشت: در شرایط کنونی پیش بینی برای هر اقدامی از جمله بازگشایی و فعالیت مدارس سخت است هرچند قرار است ۲۵ مرداد ماه آینده مانور بازگشایی مدارس گلستان برگزار شود اما اطمینان نداریم که شروع سال تحصیلی جدید در چه تاریخ و به چه صورت خواهد بود.

گوهری راد اظهار داشت: در صورت شیفتی شدن مدارس گلستان طی سال تحطیلی جدید؛ مشکلی از نظر فضای آموزشی و تامین نیروی انسانی نداریم.


انتهای پیام/ پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.