کارگردان برنامه «رفیق» از چگونگی ساخت و هدف خود از تولید این برنامه در محرم امسال گفت.

علی میرمیرانی کارگردان برنامه تلویزیونی «رفیق»، در گفت و گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی ساخت و تولید این برنامه گفت: حدود سه ماه پیش طرح تولید این برنامه به شبکه چهار پیشنهاد شد و در نهایت ۱۸ روز قبل از ماه محرم به تصویب رسید. طبیعتا زمان کمی برای آغاز کار در اختیار داشتیم؛ بنابراین به‌سرعت یک تیم بزرگ و حرفه‌ای را تشکیل دادیم تا با حداکثر امکانات و نیرو برنامه را به پخش برسانیم.

او اظهار کرد: «رفیق» ویژه‌برنامه‌ای ۱۳ قسمتی به تهیه‌کنندگی رضا حماسی و کارگردانی خودم بود. از تمام عواملی که در تولید این برنامه همراهمان بودند، تشکر می‌کنم. در این برنامه ۱۳ کاراکتر از دوستان و رفقای امام حسین (ع) و زاویه نگاه آن‌ها به واقعه عاشورا معرفی شد؛ مخاطبان برخی از این کاراکتر‌ها را به خوبی می‌شناختند و برخی را نه. شاید بار اولی بود که در یک برنامه تلویزیونی از برخی یاران امام حسین (ع) در کربلا، نام برده می‌شد. خوشبختانه بازخورد خوبی از مخاطبان گرفتیم؛ کلیت برنامه شامل پرده‌خوانی، نمایش، روایت و ... دیده شد و همه مکمل هم بودند. تک‌تک لباس‌ها دوخته شد، موسیقی ساخته شد و حتی گرافیک تصویری داشتیم که فیلمبرداری شد. همه این کار‌ها توسط افراد شناخته‌شده و نامی صورت گرفت.

این کارگردان عنوان کرد: در هر قسمت از ویژه‌برنامه رفیق بدرالسادات بهرامی، زهرا کریمی، هادی معتمدی، یاحا کاشانی، کیوان کثیریان، جابر قاسمعلی، علی میرفتاح، اسماعیل آذر و مریم جلالی به‌عنوان کارشناس حضور داشتند و بابک صبوری نیز شعرخوانی کرد.

میرمیرانی افزود: سیما تیرانداز بازیگر و راوی اصلی قصه‌های ویژه‌برنامه رفیق بود. همچنین ایمان نظیفی (فرزدق، غلام، زاهر، بریر و غلام)، جواد مدنی (جلاد، جون بن حوی، زهیر و ابن یزید)، بابک صبوری (سلیمان، عبدالله، مالک اشتر)، محمود صادقی (نافع، حجاج و ناصر)، آرمین راستگو (فرمانده، مرد، سرباز، مرد عرب، ابن زیاد، نگهبان، عمرو، عمر سعد، حرث)، فرشید ناصری (علی، شریک، هم‌رزم، عبدالله، مسلم)، کیا ثلاثی (شاگرد)، احمد نگهبان (مرد عرب)، مهدی افشاریان (قیس، عبیدالله، عابس) و مازیار مهرگان (عمرو، عمر، رافع، شوذب) بازیگران قطعات نمایشی این برنامه بودند.

گفتنی است؛ برنامه رفیق در سیزده شب ابتدایی محرم امسال، هر شب ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار