رادیو فرهنگ، ویژه برنامه‌های متفاوتی را برای بررسی ابعاد مختلف واقعه عظیم عاشورا تدارک دیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، رادیو فرهنگ یکشنبه ۹ شهریور در برنامه هفت اقلیم به نقش رسانه ایِ امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها در قیام عاشورا می‌پردازد. در این برنامه دکتر نفسیه ترابی پژوهشگر فلسفه و فرهنگ رسانه  و دکتر لیلا وصالی پژوهشگر سواد رسانه‌ای در خصوص نقش رسانه‌ای این بزرگواران در نشر و تبیین نهضت امام حسین علیه السلام مطالبی را بیان میکنند.

در بخش اقلیم دانایی که به معرفی کتاب اختصاص دارد شنوندگان برنامه هفت اقلیم با کتاب «نامیرا» نوشته صادق کرمیار از انتشارات نیستان آشنا می‌شوند.

اقلیم بخشش با موضوع نذر کتاب در ایام محرم بخش دیگری از این برنامه است که در این قسمت با رضا حاجی آبادی مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس گفتگو می‌شود. کتاب شناسی عاشورایی (با موضوع حضرت زینب (س) و شرح خطبه‌های ایشان) نیز بخشی است که دکتر سعید طاووسی عضو هیئت علمی علامه درباره آن صحبت می‌کند

برنامه هفت اقلیم یکشنبه‌ها با محوریت فرهنگ و رسانه را مونا توسلی سردبیری و رویا، ولی زاده تهیه کنندگی می‌کند علاقمندان می‌توانند این برنامه را ساعت۱۹:۳۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوند.

«مکتب هدایت» ویژه برنامه رادیو فرهنگ در شهادت امام سجاد علیه السلام

همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت پیام آور حماسه کربلا، حضرت امام زین العابدین علیه السلام ویژه برنامه «مکتب هدایت» دوشنبه ۱۰ شهریور ساعت ۱۸:۳۰ در سوگ آن امام همام پخش می‌شود.

در این برنامه صحیفه سجادیه به عنوان «زبور آل محمد (ص)» بررسی می‌شود. این کتاب شامل زمزمه‌های عارفانه و نیایش‌های امام چهارم شیعیان، حضرت زین‌العابدین (ع) با خداوند یکتا است که در این برنامه فراز‌هایی از صحیفه سجادیه تبیین و بررسی می‌شود.
برنامه «مکتب هدایت» را که به همت گروه تولید و تامین آماده پخش شده روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

معرفی کتاب‌های محرم در «برگ‌های روشن آینه» رادیو فرهنگ

برنامه «برگ‌های روشن آیینه» در تاسوعا و عاشورای حسینی ویژه معرفی کتاب‌هایی با مضمون قیام عاشورا پخش می‌شود. در این برنامه علاوه بر معرفی مقاتل معتبر و پژوهش‌های مستند کتاب‌های شعر و داستانی که درخصوص امام حسین علیه السلام و یاران وفادارشان منتشر شده است برای علاقه‌مندان معرفی می‌شوند.

«برگ‌های روشن آیینه» کاری از گروه تولید و‌تامین است که شنبه ۸ و یکشنبه ۹ شهریورماه ساعت ۸:۳۰با محوریت کتاب شناسی به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

بررسی اشعار عاشورا در رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ یکشنبه ۹ شهریور ماه همزمان با عاشورای حسینی ویژه برنامه «آینه در کربلاست» را با محوریت عاشورا در شعر معاصر و بررسی قصیده عاشورای صائب تبریزی پخش می‌کند. در این برنامه علیرضا بدیع (شاعر و منتقد) درباره تجلی عاشورا در شعر معاصر و سید علی اصغر موسوی (شاعر و پژوهشگر آیینی) درباره یکی از قصاید عاشورایی صائب تبریزی صحبت می‌کنند. پخش شعر خوانی استاد شهریار و دکتر علی موسوی گرمارودی از جمله بخش‌های این برنامه است.

این برنامه به تهیه کنندگی مرتضی صداقت گو و نویسندگی سید ضیاءالدین خالقی ساعت ۹ صبح به مدت ۶۰ دقیقه به همت گروه تولید و تامین از رادیو فرهنگ روی موج‌اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
خدایش این رادیو فرهنگ شبکه خوب و بی حاشیه ای هست اتفاقا برنامه هاش هم برخی خوب و بعضی قابل قبول و چند تا عالی هستند هفت اقلیم بخصوص خیلی خوبه اطلاع رسانی فرموده بودید گوش کردم دعاتون کردم
آخرین اخبار