رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید از تصمیم واشنگتن برای ممنوعیت برنامه‌های چینی بیشتری که ادعا می‌شود تهدیدی برای امنیت ملی است، خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مارک میدوز، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید گفته است آمریکا می‌تواند برنامه‌های چینی بیشتری را که به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی تلقی می‌شود، ممنوع کند.

این مقام با اشاره به ادعای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه برنامه‌های تلفن همراه چینی در خدمت دولت چین و اهداف جاسوسی آنهاست، گفت: دولت ترامپ در تلاش است تا ممنوعیت‌های خود را از برنامه تیک تاک فراتر ببرد.

بیانیه میدوز به دنبال گزارشاتی منتشر شد مبنی بر اینکه مذاکرات فروش برنامه تیک تاک در آمریکا به دلیل محدودیت‌های جدید، با مشکل روبرو شده است.

نگرانی‌هایی در میان جامعه دفاعی و اطلاعاتی آمریکا ایجاد شده است مبنی بر اینکه مقامات چینی از طریق این برنامه می‌توانند اطلاعات تلفن همراه را به دست آورند و از این طریق، مقامات و کادر نظامی آمریکا را رهگیری کنند.

شرکت چینی بایت دنس که به عنوان شرکتِ مادر برای تیک تاک شناخته می‌شود، اعلام کرده شکایتی را علیه رئیس جمهور آمریکا تنظیم و به دادگاه ارائه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار