ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک برای کارمندان دولت با تصویب سنای آمریکا

سنای آمریکا روز پنج شنبه به لایحه ممنوعیت استفاده از نرم‌افزار چینی تیک‌تاک برای کارمندان دولت رای مثبت داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل خبرگزاری فرانسه، مجلس سنای آمریکا در روز پنج شنبه به ممنوعیت استفاده کارمندان دولت از نرم افزار چینی «تیک‌تاک» رای مثبت داد.

این لایحه تصویب شده در سنا که اکثریت جمهوری‌خواه دارد، اکنون برای اینکه به قانون تبدیل شود در مرحله بعدی باید تایید مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری دموکرات‌ها را نیز اخذ کند.

جاش هاولی، سناتور جمهوری‌خواه و حامی سرسخت این لایحه، تاکید کرد: «تیک‌تاک یک خطر بزرگ امنیتی است و جایگاهی در دستگاه‌های دولتی ندارد».

به گفته مقامات آمریکایی، نرم افزار تیک‌تاک اطلاعات مربوط به شهروندان آمریکایی را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد. هرچند که مسئولان این نرم‌افزار ادعاهای مطرح شده را رد کرده و آن را فاقد اعتبار خواندند. 

همچنین وزیران خارجه و خزانه‌داری آمریکا نیز مدعی شدند که موضوع نرم‌افزار تیک‌تاک، بحثی است که مربوط به امنیت ملی کشور می‌شود.

دونالد ترامپ تاکید کرده که یا امتیاز تیک‌تاک در آمریکا باید فروخته شود و یا ادامه فعالیت آن غیرممکن است.

تنش‌های بین پکن و واشنگتن طی ماه‌های اخیر و همزمان با شیوع ویروس کرونا و تصویب لایحه امنیت ملی چین در هنگ‌کنگ به اوج خود رسیده است. آمریکا بارها چین را عامل گسترش ویروس کرونا در جهان خوانده این کشور را به مخفی‌کاری متهم می‌کند. از سوی دیگر و در دخالتی آشکار در امور داخلی چین، تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ را نقض استقلال این منطقه خود مختار اعلام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
پس آزادی ودموکراسی که آمریکاییها دائم عرعر می‌کردند چی شد؟
آخرین اخبار