مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تمهیدات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس استان اردبیل اتخاذ شده است.

احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: از شنبه ۱۵ شهریور همزمان با سراسر کشور مدارس استان اردبیل هم بازگشایی می‌شود و تمهیدات بهداشتی خاصی برای پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس دیده شده است.

او افزود: بر اساس آخرین تصمیمات آموزش در مدارس استان اردبیل به صورت حضوری برگزار خواهد شد و مدارسی که تعداد جمعیت دانش آموز آن در حدی است که دستورالمعل‌های بهداشتی و مخصوصا فاصله قابل رعایت است همه دانش آموزان در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه تمام مدارس استان اردبیل کاملا برای تحصیل دانش آموزان در شرایط کرونایی آماده شده است افزود: مدارسی که تعداد دانش آموزان آن زیاد است در این مدارس مدیران مدارس با صلاحدید تصویب شورای مدرسه دانش آموزان گروه بندی شده و در بین روز‌های هفته دانش آموزان را تقسیم بندی کنند.

ناصری با بیان اینکه استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تهویه کلاس‌های درس با اولویت مدارس استان در شرایط کرونایی باشد افزود: فاصله زنگ‌ها در مدارس به ۳۵ دقیقه به خاطر ازدحام دانش آموزان در حیاط مدرسه کاهش یافته است.

او تصریح کرد: بر اساس نرم مصوب هیئت دولت به ازای هر ۷۵۰ دانش آموز یک نفر مراقب سلامت در مدارس پیش بینی شده است که در مدارس مشغول هستند و این مراقبان سلامت کاملا توجیه و آموزش‌های لازم را دیده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در استخدام‌های اخیر هم ورود به دانشگاه فرهنگیان و هم آزمون آزاد ردیف قابل توجهی به جذب نیرو در حوزه مراقبت سلامت در مدارس اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.