مشکلات زعفران‌کاران استان خراسان رضوی در خصوص قیمت پایین زعفران توسط خبرنگار سرویس استان‌ها پیگیری شد.

به گزارشگروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، پس از دریافت پیام مبنی بر مشکلات زعفران کاران در خراسان رضوی، این موضوع برای پیگیری به سرویس استان‌ها ارجاع داده شد.

 

 

 


متن پیام شهروندخبرنگار؛

مشکلات زعفران کاران خراسان در خصوص قیمت پایین زعفران
متأسفانه از سال ۹۵ تاکنون به مدت ۴ سال قیمت خرید زعفران از کشاورز هیچ تغییری نکرده در صورتی که تورم ده ها برابر رشد کرده و با ثابت نگه داشتن قیمت، تیشه به ریشه زعفران کاران زده‌اند. انتظار می‌رود با تشکیل کارگروهی علل و عوامل در جا زدن قیمت زعفران با حضور کشاورزان و صادرکنندگان و نماینده محترم و سایر صاحب‌نظران بررسی گردد. مطمئناً مافیای قدرتمندی در پس پرده قرار گرفته که محصول کشاورز را خریده و با تشکیل شرکت‌های صوری بنام نزدیکان یا شرکای خارجی در دبی، قیمت فروش زعفران را به تاجر خارجی با سندسازی نزد نهادهای دولتی ناظر بسیار پایین اظهار نموده و سودهای 1000 درصدی و بیشتر از محل فروش زعفران در خارج کشور به جیب زده و زعفران کار بیچاره را به ورطه نابودی کشانده است. بدین‌وسیله از شما و دادستان محترم شهرستان تربت‌حیدریه که نماینده مدعی‌العموم در شهرستان هستند ،تقاضامندیم، درد دل مردم رنج‌کشیده این دیار را به گوش ریاست محترم قوه قضاییه رسانده و در مجامع قضایی طرح دعوی نمایند و حقوق حقه کشاورز را از این زالوصفتان استیفا نمایند. تا در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب به سال جهش تولید مزین شده ،کشاورزان پرتلاش این دیار به حقوق واقعی خود رسیده و با انگیزه هر چه بیشتر نسبت برداشت محصول ارزآور زعفران اقدام نمایند. جمع زیادی از زعفران کاران شهرستان تربت‌حیدریه و شهرستان‌های مجاور.


سلام. در صداوسیما چرا هیچی از مشکلات زعفران کاران حرف نمی‌زنید چرا همه قیمت اجناس رفته بالا زعفران به این گوهر نابی هیچ تکان نخورده که هیچ پایین هم آمده است. خواهشا درد دل ما رو به یک جایی برسانید.

 


نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد مشکلات زعفران کاران در خراسان رضوی را در پیوند (لینک) زیر می‌کنید.


سقوط آزاد زعفران/ بازار زعفران خراسان رضوی ناخوش احوال است
خراسان رضوی قطب بزرگ تولید زعفران است اما در این روزها و آشفتگی های کرونایی طلای سرخ این استان بازاری با طعم رکود را تجربه می کند.

 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار