معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری ۳۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا رضایی بنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در خصوص آخرین وضعیت ابتلاء به بیماری کرونا در استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۳۰ نفر با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

او در خصوص آمار تفکیکی موارد بستری ناشی از ابتلاء به بیماری کرونا در هر شهرستان افزود: از تعداد بیماران بستری طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ نفر از اردبیل، ۲ نفر پارس‌آباد، ۴ نفر مشگین‌شهر، ۳ نفر گرمی و ۲ نفر از خلخال گزارش شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با ابراز نگرانی از افزایش مراجعین سرپایی به مراکز درمانی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۲۰۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۵۰ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

رضایی بنا گفت: دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان در خط مقدم وظیفه خدمت رسانی به آحاد مردم را دارد، اما این سربازان خط مقدم نیاز به پشتیبانی دارند و بهترین پشتیبانی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط عموم مردم و همچنین نهادینه سازی و فرهنگسازی رعایت توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی توسط دستگاه‌های اجرایی است.

او افزود: متأسفانه ۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا فوت شده و بر اساس پیش بینی‌های به عمل آمده در روز‌های آینده احتمال مواجهه با سیر صعودی و افزایش بار بیماری می‌رود لذا از عموم مردم درخواست داریم از ازدحام و برگزاری مراسم به هر علتی و هر نحوی در منازل و اماکن سرپوشیده خودداری نمایند و همچنین در صورتی که برنامه‌ای برای مسافرت دارند جهت جلوگیری از وارد آمدن فشار کاری مضاعف بر کادر درمان، سفر‌های خود را لغو کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.