مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل گفت: مهلت ارسال آثار پنجمین جشنواره استانی مطبوعات اردبیل تا پایان آبان‌ماه سالجاری تمدید شد.

حبیب احمدی در رابطه با جشنواره استانی مطبوعات اظهار کرد: طبق فراخوان قبلی پنجمین جشنواره استانی مطبوعات به همت خانه مطبوعات استان اردبیل و با همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در راستای ترویج فرهنگ مقاله نویسی، محتوای تصویری و عکاسی و همچنین با هدف ارتقای سطح کیفی تولیدات مطبوعاتی و تشویق اصحاب رسانه به پرداختن به موضوعات مهم و روزآمد، برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار تا پایان آبانماه سال‌جاری تمدید شد.

او با بیان اینکه این جشنواره در بخش‌های مقاله نویسی، محتوای تصویری، عکس و بخش ویژه انتخابات و شعار سال برگزار می‌شود، افزود: از همه نویسندگان، عکاسان، فعالان رسانه‌ای و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره دعوت می‌کنیم تا آثار خود را مطابق با محور‌های ذیل به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل محور‌های اصلی جشنواره را فرصت‌ها و چالش‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان، ورزش و جوانان، محیط زیست و موضوعات مرتبط با استان عنوان کرد و گفت: تولیدات رسانه‌ای پیرامون تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم)، انتخابات (نقش و جایگاه انتخابات در نظام مردم‌سالاری، آزادی انتخاب و حق رأی، مسئولیت‌های فردی و اجتماعی در قبال انتخابات، انتخابات و توسعه پایدار، انتخابات و امید به آینده) از بخش‌های ویژه این جشنواره است.

احمدی با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند آثار خود را در قالب تیتر، گزارش، مصاحبه، کاریکاتور، سرمقاله، گزارش تصویری، صفحه آرایی، طنز، چند رسانه‌ای (فیلم، اینفوگرافی و موشن‌گرافی) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، گفت: آثار ارسالی باید از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۲ تا پایان آبان ماه سال ۱۴۰۳ در مطبوعات محلی، نشریات سراسری، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز استانی منتشر شده باشند.

او با تاکید بر اینکه شرکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر ۳ اثر در سه قالب به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و ارائه اصل اثر به دبیرخانه جشنواره از سوی صاحبان آثار برگزیده الزامی است، خاطرنشان کرد: ارسال کپی بریده آثار راه یافته به مرحله نهایی در روزنامه‌ای که آثار شرکت کنندگان در آنها به چاپ رسیده و نیز نسخه چاپی نشریات الکترونیکی، الزامی است؛ مطبوعات لغو مجوز شده، فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های داخلی ادارات، امکان شرکت در جشنواره را ندارند.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل اضافه کرد: آثار منتشر شده در رسانه‌های فاقد مجوز یا بولتن‌های داخلی، آثار فاقد نام نویسنده یا نام مستعار و آثار غیرمرتبط با حوزه جغرافیایی جشنواره، پذیرفته نخواهد شد، ضمن اینکه در رشته‌های تیتر، چند رسانه‌ای، اینفوگرافی، طراحی و صفحه‌آرایی که گاهی فاقد عنوان صاحب اثر هستند؛ در صورتی که به مرحله نهایی راه یابند، تاییدیه مدیر مسؤول نشریه برای نام صاحب اثر ضروری است.

احمدی با اشاره به اینکه آثار منتشره در صفحات استانی خبرگزاری‌ها یا ضمائم استانی نشریات سراسری که در زمان فراخوان، فاقد پروانه نمایندگی باشند، نمی‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، اضافه کرد: آثار منتشر شده در ویژه نامه‌های استانی نشریات سراسری قابلیت ارسال به جشنواره را دارند.

بازرس خانه مطبوعات کشور در ادامه افزود: آثار منتشره در نشریات یا پایگاه‌های خبری که دفتر مرکزی آنها در استان اردبیل نیست و همچنین پایگاه‌های خبری که در زمان انتشار اثر فاقد مجوز بوده‌اند، حق شرکت در جشنواره را ندارند.

احمدی با بیان اینکه هیأت انتخاب جشنواره از میان اساتید و روزنامه نگاران برجسته منطقه بوده و هیأت داوران ترکیبی از اساتید برجسته استانی و کشوری خواهند بود، گفت: متقاضیان می‌توانند آثار خود را به همراه فرم مشخصات شرکت‌کننده به صورت الکترونیکی به آدرس pressfestival.ir ارسال کنند.

او خاطرنشان کرد: همچنین می‌توانند آثار خود را به صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره به آدرس اردبیل، شهرک آزادی، خیابان آذربایجان، جنب پارک آذربایجان ساختمان خانه مطبوعات به کد پستی ۵۶۱۵۷۷۷۵۴۱ و به شماره تلفن ۳۳۷۲۶۲۵۵-۰۴۵ تحویل دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.