کوشنر امارات را به مقصد انگلیس ترک می‌کند

داماد و مشاور ارشد ترامپ پس از پایان سفر منطقه‌ای خود، به انگلیس سفر خواهد کرد تا درباره تهدیدات ادعایی ایران با وزیر خارجه این کشور رایزنی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه با دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس گفت‌وگو خواهد کرد.

دستیار ارشد کاخ سفید چهارشنبه شب هنگام بازگشت از سفر خود از غرب ‌آسیا در انگلیس توقف خواهد داشت تا با دیپلمات ارشد انگلیسی در خصوص موضوعات مختلف مربوط به منطقه بحث کند.

یک مقام انگلیسی مطلع از مذاکرات گفت که وزیر خارجه انگلیس در وست مینستر از جرد کوشنر میزبانی خواهد کرد.

کوشنر طی دوره‌گردی جدید خود در منطقه غرب ‌آسیا، ضمن تلاش برای تسریع روند عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات، قصد داشت تا سایر کشورهای عربی و مسلمان را نیز به ایجاد رابطه‌ای عادی با رژیم صهیونیستی متقاعد کند.

ترامپ تصور می‌کند که با ایجاد توافق اخیر، می‌تواند جایگاه بهتری برای خود در انتخابات ریاست جمهوری آتی دست ‌و پا کند. در حالی که سران آمریکایی امید داشتند تا پس از امارات چندی دیگر از کشورهای منطقه از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر دهند، تاکنون این رویا محقق نشده است.

کوشنر که تلاش‌های دولت ترامپ برای دستیابی به توافقِ به اصطلاح صلح در خاورمیانه را هدایت می‌کند، روز دوشنبه در اولین پرواز مستقیم بین تل آویو و امارات حضور پیدا کرد و در ابوظبی با مقامات این کشور دیدار کرد.

بر اساس شنیده‌ها، کوشنر قرار است در سفر خود به انگلیس، در خصوص تهدیدات ادعایی ایران و همچنین وضعیت روند صلح در منطقه غرب ‌آسیا رایزنی کند. 

هر چند که انگلیس به طور کلی از تلا‌ش‌های آمریکا درباره استقرار صلح در منطقه تقدیر کرده است، اما اروپا به طور خاص با طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی مخالفت کرده و بارها نسبت به تبعات امنیتی آن هشدار داده‌ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار