به همت کارشناسان بومی؛

شناور پاک بوم در خلیج فارس به آب انداخته شد

با حضور معاون ایمیدرو، یک شناور جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی در ایزوایکو به آب انداخته شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،به همت و دانش  کار شناسان  بومی عملیات ساخت شناور پاک بوم ۴ به پایان رسید و امروز به آب اندازی شد.

رضاییان اصل مدیرعامل مجتمع ایزوایکو گفت: طی قرارداد ایزوایکو با اداره بنادر و دریانوردی مبلغ بیش از ۶ و نیم میلیارد تومان برای ساخت این شناور‌ها ارزیابی شد و با توجه به تحریم‌ها و تفاوت نرخ ارز نه تنها روند پیشرفت پروژه کند نشد بلکه امروز موفق شدیم این پروژه عظیم را آب اندازی کنیم.

او افزود:این شناور دارای ارزشی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است که می‌تواند عملیات جمع آوری ضایعات نفتی را با تجهیزاتی پیشرفته انجام دهد.

عملیات ساخت شناور پاک بوم ۴ به سفارش اداره بنادر و دریانوردی در این مجتمع انجام شد و این شناور برای جمع آوری ضایعات نفتی ساخته شده که بنا بر ابلاغات بین المللی، اداره بنادر و دریانوردی ملزم به استفاده از این نوع شناور‌ها در بنادر خود شده است.

طی قراردادی که برای ساخت این شناور‌ها بسته شد، ۴ فروند شناور در مجتمع ایزوایکو و دو فروند در شمال کشور ساخته شده است.

شناور پاک بوم ۵ نیز در این مجموعه در دست ساخت است که عملیات ساخت آن ۸۵ درصد پیشرفت داشته است.

شناور پاک بوم ۴ به وسیله رولر‌های نصب شده بر وینچ قادر است ضایعات نفتی را مهار کند و در تانکر‌هایی که به آن مجهز هستند انتقال دهد و با یدک کش ضایعات را به کنار اسکله حمل می‌کنند تا در مخازن تخلیه و به مکان مورد نظر انتقال دهند.

این شناور دارای ابعادی به طول ۴۳ متر و عرض ۱۰ متر، ارتفاع ۳ متر و ۳۵۰ تن وزن است.

منبع خبر: فارس
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.