با حضور معاون ایمیدرو، یک شناور جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی در ایزوایکو به آب انداخته شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،به همت و دانش  کار شناسان  بومی عملیات ساخت شناور پاک بوم ۴ به پایان رسید و امروز به آب اندازی شد.

رضاییان اصل مدیرعامل مجتمع ایزوایکو گفت: طی قرارداد ایزوایکو با اداره بنادر و دریانوردی مبلغ بیش از ۶ و نیم میلیارد تومان برای ساخت این شناور‌ها ارزیابی شد و با توجه به تحریم‌ها و تفاوت نرخ ارز نه تنها روند پیشرفت پروژه کند نشد بلکه امروز موفق شدیم این پروژه عظیم را آب اندازی کنیم.

او افزود:این شناور دارای ارزشی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است که می‌تواند عملیات جمع آوری ضایعات نفتی را با تجهیزاتی پیشرفته انجام دهد.

عملیات ساخت شناور پاک بوم ۴ به سفارش اداره بنادر و دریانوردی در این مجتمع انجام شد و این شناور برای جمع آوری ضایعات نفتی ساخته شده که بنا بر ابلاغات بین المللی، اداره بنادر و دریانوردی ملزم به استفاده از این نوع شناور‌ها در بنادر خود شده است.

طی قراردادی که برای ساخت این شناور‌ها بسته شد، ۴ فروند شناور در مجتمع ایزوایکو و دو فروند در شمال کشور ساخته شده است.

شناور پاک بوم ۵ نیز در این مجموعه در دست ساخت است که عملیات ساخت آن ۸۵ درصد پیشرفت داشته است.

شناور پاک بوم ۴ به وسیله رولر‌های نصب شده بر وینچ قادر است ضایعات نفتی را مهار کند و در تانکر‌هایی که به آن مجهز هستند انتقال دهد و با یدک کش ضایعات را به کنار اسکله حمل می‌کنند تا در مخازن تخلیه و به مکان مورد نظر انتقال دهند.

این شناور دارای ابعادی به طول ۴۳ متر و عرض ۱۰ متر، ارتفاع ۳ متر و ۳۵۰ تن وزن است.

منبع خبر: فارس
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.