مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان از اجرای جشنواره ایده‌پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا ویژه فرهنگیان، دانش‌آموزان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در استان خبر داد.

اجرای جشنواره ایده پردازی تعلیم و تربیت درکرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد علیرضایی، مسئول بسیج فرهنگیان استان کرمان گفت: بسیج فرهنگیان با همکاری دانشگاه فرهنگیان جشنواره ایده‌پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا را در قالب نماهنگ، انیمیشن، موشن‌گرافیک، نقاشی، کاریکاتور و پیشنهادات برگزار می‌کند.

او یادگیری موثر، تقویت زیرساخت‌ها و ارائه الگو‌های تربیتی اثربخش در نظام آموزشی، مدیریت نظام آموزشی در شرایط کرونا و سایر موضوعات مرتبط و قابل طرح را از جمله محور‌های این جشنواره عنوان کرد.

او اظهار داشت: یادگیری موثر در دوران کرونا، ارزشیابی موثر درآموزش‌های غیرحضوری، نقش خانواده در تربیت و یادگیری، رسانه، فضای مجازی و یادگیری موثر را از بخش‌های مورد نظر برای تهیه آثار در این جشنواره خواند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند در موضوعاتی، چون همسویی جریان تربیت خانواده و تعلیم و تربیت رسمی، نقش انجمن اولیاء و مربیان، تاثیرسواد رسانه و فضای مجازی برکارکرد نقش معلمان آثار خود را تهیه و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

او تربیت دانش‌آموز، وظیفه‌شناسی و احساس مسوولیت معلمان در شرایط کرونا را نیز به عنوان ایده‌های قابل استفاده در این جشنواره برشمرد و افزود: در بخش زیرساخت نیز شبکه شاد، نقاط قوت، ضعف‌ها و راهکارها، توانمندی معلمان در بهره‌گیری از ابزار رسانه و فضای مجازی می‌تواند مورد تحقیق قرارگیرد.

او مهارت‌های هفتگانه رایانه‌ای و تاثیر آن بر نقش معلمان و دانش‌آموزان در یادگیری، شبکه شاد، سلامت و امنیت دانش‌آموزان را نیز مورد توجه این جشنواره دانست و یادآور شد: مدیریت زمان در آموزش‌های مجازی، برنامه‌ریزی کارآمد آموزشی و درسی، شناسایی و رفع آسیب‌های نظام آموزشی در شرایط کرونا از دیگر موضوعات این جشنواره را تشکیل می‌دهد.

او افزود: ایده‌های دانشجویان و دانش‌آموزان، ایده‌های آزاد، نوآورانه، خلاق، پویا و موثر برای آموزش و پرورش از موضوعات دیگر مرتبط و قابل طرح در جشنواره ایده‌پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا است.

علیرضایی گفت: به نفرات اول تا سوم جشنواره ایده‌پردازی تعلیم و تربیت دردوران کرونا جوایز نفیس به همراه لوح تقدیر اهدا می‌شود.

او افزود: دانشجویان معلمان، مدیران مدارس، دانش آموزان و معلمان کرمان می‌توانند آثار خود را تا۲۱ شهریورماه ۱۳۹۹ از طریق سامانه ملی www.sci.cbo.ir برای شرکت در این جشنواره ارائه دهند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.