رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: با توجه به ضرورت تولید داخلی قطعات مورد نیاز صنایع، انجمن تخصصی همگن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی تشکیل شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیرحسین نظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: نیاز به تشکیل انجمن‌های تخصصی برای فعالیت صنعت است و به همین منظور و با توجه به ضرورت تولید داخلی قطعات مورد نیاز صنایع بزرگ و مادر در خوزستان، انجمن تخصصی صنایع همگن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان تشکیل شده است.

او با بیان اینکه یکی از محور‌های توسعه و تکمیل زنجیره تولید صنایع نفت، گاز و پتروشیمی که در رشد صنایع کوچک و متوسط اثرگذار است افزود: بحث تشکیل چنین انجمن‌هایی است که شاهد تشکیل انجام تخصصی در این زمینه هستیم.

نظری با اشاره به انجمن تخصصی صنایع همگن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان تصریح کرد: با هدف ارتقای توانمندی در طراحی و تولید قطعات مورد نیاز صنایع و توسعه ارتباط بین نهاد‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط با این صنایع و ایجاد ارتباط هر چه بیشتر با دانشگاه و مراکز علمی و در جهت تسهیل و توسعه بازار فروش و عرضه قطعات تولیدی این صنایع راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: با پیگیری سازمان صمت و اخذ موافقت اولیه از وزارت صمت، این انجمن پس از طی مراحل قانونی و ثبت در کمیسیون اصلی نظارت تاسیس و فعالیت تشکل‌های صنفی و معدنی وزارت صمت به طور رسمی در استان خوزستان آغاز شده است.

این مقام مسئول گفت: امیدواریم با تلاش و هم‌فکری مدیران انجمن و همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های استانی، زمینه توسعه بازار‌های داخلی و خارجی و دسترسی به فناوری‌های روز دنیا فراهم شود و شرایط بهتری برای تولید هر چه بیشتر و با کیفیت‌تر رقم بخورد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار