نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نظارت کافی ولازم بر بحث خودکفایی و اشتغال پایدار مددجویان زیر پوشش نهاد‌های حماتی وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به اهمیت بحث توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف کمیته امداد گفت: نظارت کافی ولازم بر بحث خودکفایی و اشتغال پایدار مددجویان زیر پوشش نهاد‌های حماتی وجود ندارد.

او به ارائه خدمات مشاوره و بازرسی و بازدید در مراحل بعد از ایجاد اشتغال برای جامعه هدف و ارائه تسهیلات تأکید کرد و افزود: پس از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی باید نظارت مستمر و ارائه مشاوره برای اشغال و حتی بازاریابی برای این قشر ایجاد شود تا بتوان یک شغل پایدار را ایجاد کرد.


بیشتر بخوانید


نکونام اضافه کرد: خودکفایی فقط به پرداخت تسهیلات و سرمایه، به جامعه هدف نیست و باید با یک برنامه ریزی جامع از این خانواده‌ها و طرح‌های اشتغالزایی آن‌ها تا رسیدن به اشتغال پایدار حمایت کرد.

او با تأکید بر اهمیت بحت توانمندسازی جامعه هدف با ایجاد اشتغال، مسکن و همچنین مسایل فرهنگی و معنوی خانواده‌ها، ادامه داد: نباید با پرداخت تسهیلات و نظارت نداشتن به آن افراد زیرپوشش را به افراد بدهکار تبدیل کرد.

نکونام با اشاره پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کارفرمایان در صورت ایجاد اشتغال برای مددجویان گفت: عملیاتی شدن مصوبات در راستای حمایت از جامعه هدف به خصوص پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کارفرمایان و مددجویان باید مورد تاکید قرار گیرد.

او به حفظ حرمت و کرامت افراد زیرپوشش این نهاد تاکید کرد و افزود: کمک مؤمنانه و همچنین حمایت از این افراد باید با حفظ شان و کرامت آن‌ها باشد.

نکونام با تشکر از حمایت‌های این نهاد از جامعه هدف به خصوص تامین معیشت و اشتغال ادامه داد: کمیته امداد به عنوان سرپرست و، ولی جامعه هدف است و باید افراد زیر پوشش را از همه جهات فرهنگی، اخلاقی، ارزشی، اشتغال حمایت کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار