رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: ایجاد اشتغال خانگی از مهمترین سیاست‌ها و محور راهبردی برنامه‌های این نهاد حمایتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در سفر به شهرکرد در دیدار با نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۶۵ درصد مددجویان زیرپوشش این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند.

او افزود: ایجاد اشتغال خانگی از مهمترین سیاست‌ها و محور راهبردی برنامه‌های این نهادحمایتی است.

بختیاری با اشاره به اینکه شغل مادر بودن زنان سرپرست خانوارو همچنین تربیت فرزند در اولویت سیاست این نهاد حمایتی است، اضافه کرد: ایجاد اشتغال خانگی برای این قشر و کنار فرزندان یک ضرورت است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: توانمندسازی و ایجاد درآمد مناسب بارعایت حرمت افراد، بنا بر فرموده مقام معظم رهبری برای جامعه هدف در اولویت قرار دارد.

بختیاری با تأکید بر اینکه کمیته امداد آمادگی جذب اعتبارات اشتغال خانگی کل کشور را دارد، گفت: از کارفرمایانی که از جامعه هدف برای اشتغال بکارگیری کنند از برنامه‌های حمایتی است.

او افزود: در این راستا به کارفرمایان ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: در راستای اجرای طرح مواسات و کمک مومنانه در ماه رمضان امسال ۵۴۰میلیارد ریال کمک مومنانه جمع آوری و بین جامعه هدف توزیع شد.

او افزود: میزان کمک‌های مردمی در ماه مبارک رمضان سال‌های گذشته بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال بود که امسال بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری و در راستای کمک به آسیب دیدگان کرونا و افراد زیرپوشش این نهاد این کمک‌های افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار