دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: شهرک معتادان بهبود یافته ۲۰ هکتار وسعت دارد و حدود ۴۵۰ واحد مسکونی در کنار واحد‌های اداری سوله‌ و مدرسه در آن استقرار دارند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: شهر کوچک معتادان بهبود یافته ۲۰ هکتار وسعت دارد در گذشته اردوگاه آوارگان عراقی بوده و حدود ۴۵۰ واحد مسکونی در کنار واحد‌های اداری و بسیاری سوله‌ها و مدرسه در آن استقرار دارند.

او افزود: کار بازسازی و نوسازی این شهرک تقریبا از اوایل سال ۹۷ شروع شد و در حال حاضر سوله‌ها و بخش‌های اداری آن بازسازی شده و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تمامی زیرساخت‌ها نیز شامل آب، برق، گاز هم آماده سازی شده و همه چیز برای آغاز فعالیت و کار در این شهرک تقریبا مهیا است و امسال قطعا فاز اول آن به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: تلاش ما این است که بخش‌های اداری و سوله‌ها سریعتر آماده شود که زمینه کار و فعالیت معتادان بهبود یافته در شهرک فراهم شود و در ادامه کار، واحد‌های مسکونی هم نوسازی می‌شوند.

شمشیری با اشاره به صرف اعتبار بیش از پنج میلیارد تومانی برای اجرای فاز اول این پروژه تا به اینجای کار، گفت: احیای یک شهرک قطعا کار بزرگ و عظیمی است، تنها برای تامین آب مورد نیاز مجبور به انتقال آب از چاهی نیمه عمیق در فاصله پنج کیلومتری و لوله گذاری در این مسیر شدیم.

او افزود: همچنین تامین گاز شهرک، تامین برق و نصب تجهیزات روشنایی، تامین زیرساخت فیبر نوری  کار‌های بسیار دشوار و زمان بری بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه بیان کرد: برای تکمیل فاز یک پروژه امسال ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است که قرار است از محل اعتبارات استانی تامین شود و با این اعتبار فاز یک پروژه امسال آماده بهره برداری می‌شود.

شمشیری یادآور شد: با بهره برداری از این فاز پروژه حدود ۵۰۰ معتاد بهبود یافته مشغول کار خواهند شد و در ادامه کار و با بازسازی واحد‌های مسکونی امکان اسکان خانواده‌های آن‌ها نیز در این شهرک فراهم خواهد شد.

او بیان کرد: تاکنون مرکزی در کشور به این وسعت برای اشتغال و زندگی معتادان بهبود یافته راه اندازی نشده و این شهرک در کشور اولین نمونه است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.