خانواده‌ها برای آگاهی از بازگشایی مدارس منتظر اطلاع رسانی سامانه شاد باشند

وضعیت بازگشایی مدارس استان از پانزدهم شهریور بر اساس تصمیم ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا از طریق سامانه شاد و مدیران مدارس به خانواده‌ ها اعلام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه یک هفته تا بازگشایی مدارس فرصت باقی است، گفت: تصمیم‌گیری در زمینه آموزش حضوری یا مجازی در مدرسه با توجه به شرایط هر منطقه به اطلاع خانواده‌ها می‌رسد.

او ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌ها استان سمنان به چهار بوم تقسیم‌بندی شده است و با توجه به گزارش هفتگی به آموزش و پرورش از لحاظ شیوع کرونا در هر بوم برای برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری یا مجازی تصمیم‌گیری می‌شود.

محمد دستورانی بیان کرد: گرمسار و آرادان در یک بوم، سمنان، سرخه و مهدیشهر یک بوم، دامغان و امیر آباد در یک بوم و شاهرود، بسطام، بیارجمند و میامی در بوم دیگر تقسیم بندی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‌ها کلاس‌های درس در مناطق دارای وضعیت سفید از لحاظ شیوع کرونا به صورت حضوری و در مناطق زرد کرونایی حضور دانش‌آموزان به صورت گروه‌بندی و در مناطق قرمز کرونایی به صورت مجازی برنامه‌ریزی شده است.

محمد دستورانی تصریح کرد: سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با ۱۲۷‌هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در یک هزار و ۸۳ مدرسه در استان سمنان آغاز می‌شود.


بیشتر بخوانید:آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید


مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ابراز داشت: در مناطق سفید آموزش به صورت مجازی کنار گذاشته نمی‌شود و از ظرفیت سامانه شاد نیز استفاده خواهد شد.

هشت هزار و ۴۵۰ معلم آموزش به دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید در استان سمنان به عهده دارند.

شبکه اجتماعی دانش‌آموزان «شاد» برنامه کاربردی ویژه تلفن همراه هوشمند است که برای آموزش دانش آموزان در روزهای بحران کرونا و تعطیلی مدارس استفاده می شود. در آن سه فرآیند ورود برای دانش آموزان، معلمان و مدیران در نظر گرفته شده است و براساس آخرین بررسی‌ها در حدود ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان سمنان به برنامه شاد دسترسی دارند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.