کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد از تلاقی دو ویروس مشترک آنفلوانزا و کووید_ ۱۹ در فصل پاییز هشدار داد.

عبدالله نژاد کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد نسبت به همه گیری کووید_ ۱۹ با شیوع آنفلوانزا با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز هشدار داد و در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: کووید_ ۱۹ و آنفلوانزا دارای علائم مشترک زیادی مانند سرفه، بی‌حالی و عطسه و همچنین داشتن تب، تعریق و مشکلات تنفسی در مبتلایان به این دو بیماری بسیار شبیه به هم است.

این مقام مسئول در مهاباد با اشاره به اینکه همزمان با نزدیک شدن به فصل پاییز، فصل شیوع ویروس آنفلوانزا نیز آغاز می‌شود، افزود: بهترین روش پیشگیری از بیماری آنفلوانزا تزریق واکسن به هنگام است.


بیشتر بخوانید


عبدالله نژاد با بیان اینکه این دو بیماری دارای علائم مشترک هستند و هر دو ریه‌ها را درگیر می‌کنند، اضافه کرد: تنها تفاوت این دو در زمان بروز علائم است و دیده شدن علائم ابتلا به آنفلوانزا در افراد، یک تا ۴ روز پس از ابتلا رخ می‌دهد، این در حالی است که مبتلایان به کرونا معمولاً ۵ تا ۷ روز پس از ابتلا علائم بیماری را از خود نشان می‌دهند.

کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد اذعان کرد: یکی از علائم کسانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند از دست دادن حس بویایی و چشایی است و پزشکان از این علائم می‌توانند به راحتی افراد مشکوک را شناسایی کنند.

این مقام مسئول در مهاباد تصریح کرد: هر کس علائم رایج کرونا را از خود نشان داد، به کووید _۱۹ مبتلا شده است مگر آنکه پس از انجام آزمایش، تست کرونای وی منفی اعلام شود.

او خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ راهکار علمی برای تشخیص میان ابتلای فرد به ویروس کرونا و آنفلوانزا از راه مشاهده ظاهری و علائم فرد وجود ندارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.