بهزاد گفت: تعداد جان باختگان کرونا در مهاباد از مرز صد نفر گذشت و این شهرستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، در حال حاضر تنها راه مقابله با کرونا ویروس استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به اینکه شمار قربانیان در مهاباد به  ۱۰۸ نفر رسید و این شهرستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: اگر شهروندان در تعاملات روزانه خود از ماسک استفاده کنند، کمک شایانی به قطع چرخه انتشار کرونا می‌کنند و احتمال دارد انتقال این بیماری حدود ۹۰ درصد کاهش پیدا کند.

بهزاد با اشاره به اینکه همه مردم باید از ماسک استفاده کنند، زیرا این وسیله می‌تواند از انتقال و انتشار ویروس کرونا جلوگیری کند، افزود: ماسک زدن در جلوگیری از بیماری‌های تنفسی واگیردار از جمله کرونا بر حسب شرایط توسط بیمار و فرد سالم نقش به سزایی دارد.

او ادامه داد: بعد از گذشت حدود ۴ ماه از شیوع کووید ۱۹، همچنان استفاده از ماسک به عنوان یک لایه حفاظتی توسط سازمان بهداشت جهانی و متولیان امر بهداشت و درمان تاکید و توصیه می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد تصریح کرد: بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ویروس کرونا نه ضعیف شده و نه از بین رفته پس بهتر است هر کسی از خانه خارج می‌شود ماسک بزند.

بهزاد اظهار داشت: هرچند که تاکید شده که هر کسی از خانه بیرون می‌آید باید ماسک داشته باشد، اما بیشترین ضرورت استفاده از ماسک در مکان‌های سربسته و گروهی است، زیرا ثابت شده که استفاده از ماسک در کاهش انتقال بیماری و قطع زنجیره انتقال موثر است.


بیشتر بخوانید


او خاطرنشان کرد: اقدام به ماسک زدن قطعا نقش بسزایی در کاهش آمار تعداد مبتلایان کرونا ویروس و بستری شدگان در بیمارستان‌ها خواهد داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در مورد استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای نیز گفت: ماسک‌های پارچه‌ای برای جلوگیری از انتشار کرونا قابل قبول است، ولی باید روزانه شسته و سپس اتو شوند و دوباره مورد استفاده قرار بگیرند.

بهزاد همچنین ماندگاری و دوام ماسک‌های موسوم به ماسک جراحی را ۴ ساعت دانست و افزود: به لحاظ مرطوب شدن، قدرت حفاظتی آن در برابر ویروس بعد از استفاده ۴ ساعت مداوم پایین می‌آید و تاثیری در جلوگیری از انتشار ویروس نخواهد داشت.

او در مورد استفاده از ماسک‌های n۹۵ گفت: این ماسک‌ها ویژه استفاده‌های بیمارستانی هستند و برای مردم توصیه نمی‌شود، لذا مردم اصراری به خرید و استفاده این نوع ماسک نداشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: استفاده نکردن مردم از ماسک و رعایت نکردن دیگر موازین بهداشتی، زنگ خطری است که تمامی تلاش مجموعه بهداشت و درمان را از بین می‌برد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.