رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: به منظور مبارزه با خسارت کرم سیب، از باغ‌های این شهرستان بازدید شد.

علیزاده رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی به منظور بررسی خسارت کرم سیب و بررسی وضعیت آفات و بیماری‌ها از باغ‌های سیب در این شهرستان بازدید کردند.

او با اشاره به اینکه باغداران برای مبارزه با آفات عملیات سمپاشی را در باغ‌های سیب خود انجام دهند، افزود: باغداران در صورت مبارزه با آفات، سموم را از سم فروشی‌های مجاز و با اخذ فاکتور خرید تهیه و از خرید سموم در محل‌های بدون مجوز خودداری و همچنین برای تهیه نوع سم، دز مصرفی و سایر اطلاعات با کارشناسان جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه پزشکی مشورت کنند.

علیزاده اضافه کرد:کرم سیب یک نوع آفت تخم خوار است که برای رسیدن به دانه از بافت میوه تغذیه می‌کند و باعث می‌شود میوه‌هایی که در مراحل اولیه رشد مورد حمله این آفت قرار گیرند فاسد شوند و میوه‌هایی هم که روی درخت باقی می‌مانند در اثر فضولات این حشره و عوامل فاسد کننده از قبیل قارچ‌ها و باکتری‌ها غیرقابل مصرف شوند.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت:امسال با توجه به گرمای هوا در فصل تابستان برداشت سیب کمی زودتر از سال‌های قبل شروع شد و تا پایان مهرماه تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.