مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، گفت: در شرایط طبیعی ظرفیت برداشت زردآلو از باغ‌های استان سمنان ۸۵ هزار تن است، اما امسال سرمازدگی موجب کاهش برداشت این محصول شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی قرائیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، گفت: در شرایط طبیعی ظرفیت برداشت زردآلو از باغ‌های استان سمنان ۸۵ هزار تن است، اما امسال سرمازدگی موجب کاهش برداشت این محصول شد.

او تصریح کرد: وسعت باغ‌های زردآلوی استان حدود هفت هزار و ۵۰۰ هکتار است.

قراییان بیان کرد: رجبعلی، قوامی، قیاسی، جهانگیری، سفید صادراتی و خیبه‌ای مهم‌ترین ارقام زردآلوی استان سمنان است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: بخش وسیع کشت زردآلو در استان سمنان مربوط به شهرستان‌های شاهرود و میامی است که امسال شرایط نامساعد جوی موجب خسارت به کشاورزان و کاهش برداشت این محصول شد.

او با بیان اینکه بیمه نقشی مهم در جبران خسارت کشاورزان در زمینه‌های مختلف مانند سرمازدگی دارد و باید برای ترویج فرهنگ بیمه در بین کشاورزان بیش از پیش تلاش شود، ابراز داشت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های بالغ استان سمنان تحت پوشش بیمه قرار دارد که از این میزان ۲۶۰ هزار هکتار از باغ‌های بیمه شده باغ زردآلو است.


بیشتر بخوانید:سرمازدگی بهاره به کشاورزی سمنان خسارت زد


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: برای حمایت از کشاورزان خسارت دیده استمهال وام‌ها در نظر گرفته شده است.

استان سمنان دومین تولیدکننده زردآلو در کشور است و بسطام و مجن بیشترین وسعت زیر کشت زردآلوی استان سمنان را دارا است.

۱۹۸ هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۶۰ هزار هکتار اراضی باغی، ۱۱۰ هزار هکتار اراضی زراعی و بقیه اراضی در مرحله آیش است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.