آقازاده گفت: تا پایان امسال تصفیه خانه آب شرب فرمهین به بهره برداری می رسد و نیاز مبرم اهالی برطرف خواهد شد.

سید علی آقازاده در حاشیه بهره برداری از طرح‌های هفته دولت شهرستان فراهان در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: امیدواریم تا قبل از پایان سال ۹۹ کار بسیار مهم و ضروری تصفیه خانه آب شرب فرمهین به بهره برداری برسد و انشالله تا پایان امسال مشکل بی‌کیفیتی آب شرب شهر فرمهین که نیاز مبرم اهالی است برطرف شود.

آقازاده افزود: متاسفانه مواد مضری، چون نیترات و سدیم را در آب شهر فرمهین داریم و بهبود کیفیت آب یکی از درخواست‌های مهم و انتظارات به حق اهالی این شهر بود که خوشبختانه کلنگ احداث تصفیه خانه آب شهر فرمهین با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به زمین خورد.

او اضافه کرد: در شهر فرمهین حدود ۵۵ تا ۶۰ لیتر در ثانیه آب داریم که این میزان در حال حاضر پاسخگوی شهر است و از نظر کمیتی مشکل آب نداریم، اما آن چیزی که مهم است و مردم را واقعا آزار میدهد بحث کیفیت آب است که انشاالله با بهره برداری از تصفیه خانه آب شرب این در پایان سال جاری، این مشکل هم برطرف می‌شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در سفر به شهرستان فرمهین به اتفاق تعدادی از مسئولین استان فرصتی شد تا تعدادی از پروژه‌ها و طرح‌های اقتصادی و عمرانی این شهرستان را به بهره‌برداری برسانیم اظهار کرد: یکی از کار‌های مهمی که در فراهان در حال انجام است احداث واحد‌های صنعتی و جذب سرمایه‌گذاران داخل استانی و کشوری است.

او ادامه داد: بازدیدی هم از یک واحد تولید کود‌های شیمیایی داشتیم که بهره‌برداری شده بود، اما مشخص شد یه سری مشکلاتی دارد که در اولین جلسه کارگروه ستاد تسهیل موانع تولید در استان بررسی می‌شود و اگر این مشکلات حل شود سالی ۱۲۰ هزار تولید مواد اولیه و کود شیمیایی خواهسم داشت.

آقازاده تصریح کرد: در بازدید از آبرسانی به روستای مجدآباد و روستای فشک، تعدادی از مردم روستا در اعتراض به قطع و وصل مکرر آب مقابل فرمانداری بودند که با آن‌ها هم صحبت کردیم و با شورا‌های روستا جلسه داشتیم و یک منبع ۳۰۰ متر مکعبی برای روستای فشک و همچنین اصلاح شبکه آبرسانی را در روستای مجدآباد و بهره برداری از منبع آب این روستا ظرف سه ماه آینده را در دستور کار شرکت آبفای استان قرار دادیم.

او تاکید کرد: با بهره برداری از این طرح‌های شهرستان فراهان که مجموعاً ۶۹ طرح اقتصادی و عمرانی به مبلغ حدود ۳۰ میلیارد تومان و با فرصت اشتغال ۵۷۳ نفر هم همزمان در شهرستان فراهان به بهره‌برداری رسید و ۵۷۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم برای جوانان شهرستان انشاالله تامین شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.