تصویری از علائم ابتلا به کرونا در فضای مجازی منتشر شده است که واقعیت آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، هرگاه مسئله ای به تیتر پرکار اخبار تبدیل می شود بازار شایعه و دروغ پراکنی نیز پیرامون آن شکل می گیرد، این شایعات می آیند تا صاحبان صفحات مجازی به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنند اما به چه قیمتی؟ به قیمت گمراه کردن مردم و این که آگاهی را از آنان دریغ کنند.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور نیز بازار شایعه پیرامون این ویروس نیز داغ شده است و اخیرا تصویری از علائم ابتلا به کرونا از جمله آبریزش بینی در فضای مجازی منتشر شده که واقعیت آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.

افسون تیزویر، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز در این باره به خبرنگار ما گفت: آبریزش یا گرفتگی بینی که به عنوان یکی از علائم ابتلا به ویروس کرونا مطرح شده هنوز به تایید نرسیده است.

او افزود: خستگی، اسهال، سرفه، تب و لرز، تنگی نفس، بدن درد، حالت تهوع، گلو درد، از بین رفتن حس چشایی و بویایی از جمله علائم ابتلا به ویروس کرونا است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: شستن مرتب دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان مهم ترین عوامل پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.