دبیرستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر، میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در ماهی و میگوفروشی‌ها ۴۹ درصد عنوان کرده است که کمتر از دیگر مکان‌های عمومی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سعید کشمیری  دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: هم‌اکنون ۹۷ درصد کارکنان ادارات، ۸۱ درصد بازاریان و ۶۰ درصد مردم در معابر عمومی، کوچه و خیابان از ماسک استفاده می‌کنند.

او افزود: وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی درمجموع در ادارات ۹۰ درصد و در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی ۹۶ درصد است. همچنین این میزان در بانک‌ها ۷۲ درصد، در کارگاه‌ها ۷۸ درصد، در ورزشگاه‌ها ۸۵ درصد، در نانوایی‌ها ۸۳ درصد، در میوه‌فروشی‌ها ۷۱ و در ماهی و میگو فروشی‌ها ۴۹ درصد، آشپزخانه‌های صنعتی ۷۱ درصد و قنادی و شیرینی‌پزی‌ها ۷۱ است.

تعداد فوتی‌ها به ۴۷۲ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: چهار نفر از هم استانی‌ها یکشنبه و یک نفر نیز امروز فوت شده‌اند که آزمایش کرونای آن‌ها امروز مثبت اعلام‌شده است. این افراد در رده سنی ۳۶ تا ۷۹ ساله قرار داشته‌اند.

کشمیری با بیان اینکه تاکنون فوتی‌های کرونا در استان بوشهر به ۴۷۲ مورد رسیده است، عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰ هزار و ۵۱۸ مورد مثبت کرونا در استان شناسایی‌شده است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، گفت: اکنون ۲۸۵ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که ابتلای ۱۵۰ نفر از آنان به کرونا قطعی است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ نفر از بستری‌های بخش‌های کرونایی با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۱۸ نفر به کرونا مبتلا بودند.

کشمیری بابیان اینکه هم‌اکنون ۵۴ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند، بیان کرد: از این تعداد، ۲۶ نفر با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.