با افزایش مجدد خشونت و درگیری در شهر پورتلند آمریکا، پلیس اورگن به این شهر باز می‌گردد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، با بالا گرفتن مجدد درگیری‌ها در شهر پورتلند آمریکا پلیس ایالت اورگن از اعزام دوباره نیروهایش به این شهر خبر داد.

این در حالی است که به تازگی اخبار حاکی از کشته شدن یک نفر به دلیل افزایش خشونت و درگیری میان گروهی از حامیان رئیس جمهور آمریکا و معترضان مخالف با نژادپرستی و خشونت پلیس در این شهر بوده است.

اکنون مقام‌های آمریکا اعلام کردند پلیس ایالتی اورگن با هدف کمک به مقام‌های محلی، به شهر پورتلند باز خواهد گشت.

پیش از این اعتراض‌ها در پورتلند به جدال میان ترامپ و شهردار این شهر منجر شده بود به طوری که رئیس جمهور آمریکا، در پیامی توئیتری به معترضان در پورتلند، توهین و شهردار این شهر را تهدید کرد.

او در این پیام با «دزد و غارتگر» خواندن معترضان در پورتلند خطاب به «تد ویلر» شهردار این شهر، گفت: «چنانچه شهردار نالایق پورتلند کنترل اوضاع را به دست نگیرد و مقابل آنارشیست‌ها، شورشیان و آشوبگران نیایستد، خودم دست به کار می‌شوم و کاری که ۱۰۰ روز پیش باید انجام می‌دادم را عملی خواهم کرد.»

در پاسخ به این پیام ترامپ، تد ویلر نیز بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت: «لطفاً تو دخالت نکن! ما هیچکدام از سیاست‌های تفرقه‌انگیز تو را نمی‌خواهیم.»

به تازگی «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس آمریکا نیز به انتقاد از رفتار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، با معترضان به نژادگرایی و خشونت پلیس پرداخته است.

او در مصاحبه اخیر تلویزیونی خود گفت: «ترامپ از روی عمد آتش میان معترضان و پلیس را شعله‌ور می‌کند. او می‌بیند درگیری میانشان بالاست.»

اعتراض‌ها به نژادپرستی در آمریکا با جرقه قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست که به دست پلیس سفیدپوست و بی‌رحم مینیاپولیس به قتل رسید، آغاز شد و اکنون شهر پورتلند نود و پنجمین شب از ناآرامی‌های خود را پشت سر می‌گذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار