معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به قبولی ۹۱.۵ درصد دانش‌آموزان پایه دوازدهم استان در امتحانات نهایی گفت: سمنان جزو استان‌های برتر در این زمینه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسین رشیدی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: استان سمنان در شاخص قبولی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی هفت درصد از میانگین کشوری بالاتر است و نشان می‌دهد وضعیت آموزش در استان سمنان مطلوب است.

او ادامه داد: از لحاظ کمی در زمینه کیفیت آموزش در امتحانات نهایی پایه دوازدهم استان سمنان ۲.۴۷ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: در زمینه معدل امتحانات نهایی نیز میانگین معدل دانش‌آموزان استان سمنان ۱.۱ از میانگین کشور بالاتر است.

رشیدی بیان کرد: براساس تعهد و برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۴۷ درصد دانش‌آموزان استان باید به رشته‌های مهارتی و ۵۳ درصد به رشته‌های شاخه نظری هدایت شوند که اکنون استان به تحقق این هدف‌گذاری نزدیک است.

او تصریح کرد: هدایت در سه شاخه نظری شامل رشته‌های انسانی، تجربی و ریاضی نیز به صورت متوازن در استان سمنان لحاظ می‌شود و بیشتر دانش‌آموزان شاخه نظری تمایل به تحصیل در رشته تجربی دارند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان گفت: برای هدایت دانش‌آموزان به رشته مناسب از پایه هفتم کار‌های مربوط به هدایت تحصیلی آغاز می‌شود.

هشت هزار و ۴۵۰ معلم آموزش به ۱۲۷ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز را در سال تحصیلی جدید در استان سمنان به عهده دارند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.