شیخ عیسی قاسم: مبارزه علیه سازش با اسرائیل، نمونه‌ای از مبارزات امام حسین (ع) است

رهبر شیعیان بحرین مبارزه با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نمونه‌ای از مبارزات امام حسین (ع) علیه یزید در کربلا عنوان و بر تداوم نهضت عاشورا تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  المنار، شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در سخنانی به مناسب شب عاشورای حسینی اعلام کرد که مبارزه علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمونه‌ای از مبارزات امام حسین (ع) در کربلاست و اگر کسی ادامه دهنده راه این حضرت است باید علیه سازش و صهیونیست‌ها قیام کند.

او گفت: حسین (ع) از سازش با یزید خودداری و بر ظلم او شورید و کسی که در جبهه حسین (ع) است باید در جنگ با سازش حضور یابد.

شیخ عیسی قاسم افزود: هر ساله نبردی ساختگی، یکجانبه و سیاسی علیه منبر حسینی و موکب حسینی و عزاداران آن در بحرین برپا می‌شود، اما ما به امام حسین (ع) می‌گوییم که ما با شماییم نه با دشمنانتان. نباید بگذاریم که هدف و درس عاشورا فراموش شود و باید بگوییم که ما در راه امام حسین (ع) و راه خدا و پیامبر و اولیای الهی هستیم.

او تأکید کرد: سخن شیعه و سنی نیست، نبرد دیروز همان نبرد امروز نیز است و چیزی تغییر نیافته و گروهی با کردارشان به بهشت و گروهی به جهنم رفتند و امروزه هم ما در برابر امتحان قرار داریم.

رهبر شیعیان بحرین گفت: اتباع یزید و حامیانش امروز نیز همان منش و راه را در پیش گرفته و هر شخصی را که در راه تغییر شرایط هزینه می‌کند و اخلاص به خرج می‌دهد، ترور معنوی می‌کنند. عرصه اسلامی جهانی امروزه نبرد حسینیان و یزدیان شده است؛ آنکه به عدالت، رحمت و انسانیت فرا می‌خواند حسینی است و آنکه به ظلم و نافرمانی فرا می‌خواند یزیدی است که کفر جهانی از آن حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار