رهبر اپوزیسیون انگلیس در نامه‌ای از نخست‌وزیر کشورش خواست تا تجدید نظری در ارائه دوره آموزش نظامی به کشور‌های ناقض حقوق بشر داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر و اپوزیسیون انگلیس در حساب کاربری توئیتر خود نامه‌ای منتشر کرد و از «بوریس جانسون» نخست وزیر این کشور، خواستار تجدید نظر فوری درباره ارائه دوره آموزشی و کمک‌رسانیِ نظامی به کشور‌هایی شد که ناقض حقوق بشر هستند.

در متن این نامه کوربین نوشته است: «آموزش نظامی به کشور‌هایی که از نظر حقوق بشر تاریخچه‌ای تکان‌دهنده و در رفتار با مردمانشان اقدامات غیرانسانی دارند، بسیار شرم‌آور و نفرت انگیز است، باید به سرعت به این موضوع پرداخته شود.»

سپس در همین نامه او این پرسش را از  جانسون مطرح می‌کند که چه توجیهی می‌تواند برای آموزش نظامی به عربستان سعودی داشته باشد در حالیکه فجایعِ انسانی این کشور در یمن در جهان آشکار است.

در ادامه کوربین با بیان آنکه این مسئله‌ای بسیار جدی برای انگلیس محسوب می‌شود و باید به سرعت آن را بررسی کرد خطاب به جانسون افزود: «تقاضای من از شما این است که در اسرع وقت این مسئله مورد رایزنی با مقامات وزارت دفاع قرار گیرد و مقررات آموزشی به کشور‌های خارجی بازنگری شود.»

او در انتها تاکید کرد این تنها روش برای اطمینان از احساس آسایش در ملت‌های مظلومی است که حقوق‌شان از سوی دولت‌های متجاوز نقض می‌شود.

نامه منتشر شده از سوی کوربین در توئیترش ۲۸ اوت (۷ شهریور) به دفتر نخست وزیر انگلیس ارسال شده است.

گفتنی است وبگاه خبری ایندیپندنت به تازگی درباره ارائه دوره آموزشی به کشور‌های ناقض حقوق بشر از سوی ارتش انگلیس افشاگری کرده و نوشته است ارتش انگلیس در حال ارائه دوره‌های آموزشی به بیش از ده کشوری است که به طور جدی ناقض حقوق بشر شناخته می‌شوند.

۱۷ کشوری که انگلیس آموزش نظامی به آن‌ها ارائه می‌دهد، از نگاه لندن ناقضان جدی حقوق بشر محسوب می‌شوند. نام کشور‌هایی همچون بحرین، رژیم صهیونیستی و عربستان در این لیست دیده می‌شود.

انگلیس همچنین به نیرو‌های عربستان سعودی دوره‌هایی پیرامون «جت‌های جنگنده و استفاده تاکتیکی از سلاح» ارائه کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار