تهیه و توزیع گل بهداشتی بسته بندی ویژه عزاداری روز عاشورا در لرستان

مسوول موکب امام خامنه‌ای خرم‌آباد گفت: گل بهداشتی بسته بندی ویژه آیین گل مالی در روز عاشورا تهیه شده و درب منازل شهروندان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،کریم خورشیدوند  اعلام کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا در راستای برگزاری مراسمات محرم متاسفانه برخی آیین سنتی استان‌ها از جمله آیین گِل مالی استان لرستان در نظر گرفته نشده است.

او  افزود: براساس مصوبات ستاد کرونا و دستورات علوم پزشکی در استان آیین گِل مالی و ساخت حوضچه‌های گل برگزار نمی‌شود در همین راستا خادمان موکب امام خامنه‌ای اقدام به تهیه و توزیع گِل آنتی باکتریال کرده اند.

مسئول موکب امام خامنه‌ای خرم آباد بیان کرد: موکب امام خامنه‌ای با همکاری شرکت شمیم گوارا که در زمینه تولید مواد ضد عفونی فعالیت دارد خاک مورد نیاز در فضای کاملا بهداشتی غربالگری و اَلک شده در دستگاه مخصوصی شسته و ضد عفوتی می‌شود سپس با گلابی که از بهترین گلاب کاشان تهیه شده خوش بو و معطر می‌شود.

او اضافه کرد: پس از مخلوط کردن گِل و گلاب گِل رقیق شده در بطری‌های نیم لیتری بسته بندی و در شهرستان خرم آباد با اولویت مناطق محروم درب منازل توزیع می‌شود.

خورشیدوند گفت: در مرحله اول ۱۰ هزار بطری گِل رقیق شده تهیه شده است و از کلیه هیئت‌ها درخواست داریم چنانچه می‌خواهند از این گِل‌ها استفاده کنند، با پرداخت کمک هزینه تهیه بطری این گِل آماده شده را در محلات خود توزیع کنند.

او  تصریح کرد: با توجه به اینکه برای تولید گِل نیاز به نیروی انسانی داریم از هیئت‌های خرم آباد که قصد تهیه و توزیع گل رقیق شده دارن انتظار داریم نیروی انسانی جهت کمک در اختیار ما قرار بدهند.

مسئول موکب امام خامنه‌ای خرم آباد خاطر نشان کرد: جهت خرید بطری و برچسب علاوه بر اینکه از دستگاه‌های فرهنگی استان با توجه به وسعت شهر خرم آباد و حجم بالای تهیه گِل رقیق شده انتظار داریم پای کار بیایند و همچنین خیرینی که در سال‌های گذشته نذر گلاب خوضچه‌های گل داشته اند در خواست میکنیم نذورات گلاب خود را در اختیار موکب امام خامنه‌ای قرار بدهند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.