تعدادی از مردم لندن امروز در اعتراض به محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت انگلیس برای کنترل شیوع کرونا دست به اعتراض و تظاهرات زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، به دلیل افزایش دوباره موارد ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس مقامات محدودیت‌هایی را برای اجتماعات و رفت و آمد مردم در اکثر نقاط این کشور اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر امروز عده‌ای از مردم لندن، پایتخت انگلیس، در اعتراض به این محدودیت‌ها به خیابان‌ها آمدند و اعتراض کردند.

ویدئو‌هایی که از این اجتماعات منتشر شده است نشان می‌دهد تظاهرکنندگان با سردادن شعار‌هایی خواستار کاهش این محدودیت‌ها هستند. هدف از این اعتراضات که آن را «اتحاد برای آزادی» نامیده‌اند تلاش برای کاهش اقدامات محدودیت‌ساز در رابطه با مبارزه با بیماری کووید ۱۹ مانند استفاده اجباری از ماسک، محدودیت‌های رفت و آمدی و همچنین تزریق اجباری واکسن اعلام شده است.

محدودیت‌های جدیدی که دولت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، از ابتدای ماه اوت اعلام کرده شامل ممنوعیت ملاقات خانواده‌ها با یکدیگر در محیط‌های داخلی خانه است. اقدامات مشابهی در ۱۸ منطقه منچستر، لستر، غرب و شرق یورکشایر و همچنین شهر ابردین اعمال شده است.

بر اساس اعلام رسمی مقامات وزارت بهداشت انگلیس تاکنون در این کشور ۳۳۱ هزار و ۶۴۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان بر اساس آخرین آمار ۴۱ هزار و ۴۸۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

چند روز پیش گروه مشاوره علمی دولت انگلیس در مواقع بحرانی، به دولت بوریس جانسون هشدار داد که با توجه به موارد انتقال ویروس کرونا که با فاکتور «reproduction» یا «R» شناخته می‌شوند احتمال دارد اجرای دومین قرنطینه کلی در این کشور ضروری شود.

میزان «R» مربوط به تعداد افرادی است که یک فرد آلوده به ویروس می‌تواند آن‌ها را مبتلا کند. وقتی این عدد بالای یک است بدان معناست که یک فرد آلوده می‌تواند بیش از یک نفر را آلوده کند و این میزان اپیدمی را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. میزان «R» در انگلیس بین‌المللی ۰.۹ تا ۱.۱ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار