گروه مشاوره دولت انگلیس در موارد بحران هشدار داد به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور احتمال قرنطینه کلی دوباره وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گروه مشاوره علمی دولت انگلیس در مواقع بحرانی، به دولت بوریس جانسون هشدار داده است با توجه به موارد انتقال ویروس کرونا که با فاکتور «reproduction» یا «R» شناخته می‌شوند احتمال دارد اجرای دومین قرنطینه کلی در این کشور ضروری شود.

میزان «R» مربوط به تعداد افرادی است که یک فرد آلوده به ویروس می‌تواند آن‌ها را مبتلا کند. وقتی این عدد بالای یک است بدان معناست که یک فرد آلوده می‌تواند بیش از یک نفر را آلوده کند و این میزان اپیدمی را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. میزان «R» در انگلیس بین‌المللی ۰.۹ تا ۱.۱ است.

یک منبع دولتی بلند پایه که خواست نامش فاش نشود در این خصوص به تلگراف گفت اگر نرخ R کنونی تداوم داشته باشد باید به این فکر کرد که آیا اقدامات لازم برای مهار باید اتخاذ شود یا خیر. او توضیح داد که استراتژی برخورد باید بر «مدیریت شیوع محلی» متمرکز شود و این مسئله به مسیر بستگی دارد و اینکه چقدر سریع می‌توانیم از شیوع ویروس جلوگیری کنیم.

تلگراف در این خصوص نوشت یک مقام دیگر اظهار کرده است که انگلیس با «پاییز و زمستان پر پیچ و خمی روبروست و افزایش موارد ابتلا و شیوع بیشتر کرونا را در پیش داریم.»

گروه مشاوره دولت انگلیس در موارد بحران این پیش‌بینی و هشدار را پس از آن اعلام کرد که بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور، در اواخر ماه ژوئیه به تلگراف گفت او تعطیلی و قرنطینه کلی دیگر را در سراسر این کشور رد می‌کند.

در حال حاضر به دلیل شیوع بسیار زیاد کرونا در بخش‌های شمال غربی انگلیس در شهر‌هایی مانند اولدمام و بلکبرن محدودیت‌های سختی اعلام شده است. بنا بر آمار رسمی اعلام شده از سوی مقامات بهداشت انگلیس تا روز گذشته در این کشور ۳۲۲ هزار و ۲۸۴ مورد ابتلا ثبت شده است و ۴۱ هزار و ۴۰۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار