هواشناسی بوشهر، غبار محلی، گاهی وزش ملایم باد و در برخی نقاط نیز مه صبحگاهی را پدیده‌های استان در این هفته اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در هفته پیش رو در اغلب ساعات شبانه روز، شاهد غبار محلی، گاهی وزش ملایم باد و در برخی نقاط نیز مه صبحگاهی خواهیم بود.

هادی سالاری افزود: همچنین بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب در مناطق جنوبی و شرقی استان با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

او ادامه داد: جهت وزش باد تا فردا، بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در نواحی جنوبی و مناطق شرقی استان به طور موقت در ساعات عصر تا اوایل شب گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر، ارتفاع موج را ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر اعلام و بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۴۴ بامداد، جزر اول دریا ساعت ۱۳:۴۹ دقیقه بامداد، مد دوم دریا ۲۰:۳۹ و جزر دوم دریا ساعت ۱۱:۴۴ است.

سالاری با اشاره به اینکه برازجان با دمای ۴۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان در شبانه روز گذشته بوده است، گفت: اهرم و خورموج  در گرم‌ترین ساعات دمای ۴۴، و هشت ایستگاه دیگر هواشناسی ۳۸ تا ۴۳ درجه سلسیوس را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.