هواشناسی بوشهر از افزایش رطوبت هوا از شنبه تا دوشنبه هفته پیش‌ رو خبر داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی در مرکز خلیج فارس (فراساحل مناطق جنوبی استان) دریا به نسبت مواج است، اما پیش بینی می‌شود از فردا(شنبه اول شهریور) تا دوشنبه (سوم شهریور)، با جنوبی شدن جریان‌ها، ضمن افزایش رطوبت و شرجی هوا در استان، در ساعاتی نیز بر پوشش ابر در برخی نقاط افزوده می‌شود.

محمدرضا انصاری افزود: بر این اساس تا پیش از ظهر فردا، آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و  در ساعاتی وزش باد است که در مناطق جنوبی گاهی ابر افزایش خواهد یافت.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: جهت وزش باد امروز بیشتر شمال غربی تا غربی و از فردا به تدریج بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت  خواهد بود، و امروز تا اوایل شب بر روی دریا در فراساحل مناطق جنوبی استان، جهت وزش باد شمال غربی با سرعت ۱۲ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی گفت: ارتفاع موج هم ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و امروز تا اوایل شب در فراساحل مناطق جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

انصاری با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته، برازجان با ۴۶ درجه گرم‌ترین شهر بوده است، عنوان کرد: چهار ایستگاه هواشناسی هم در گرم‌ترین ساعات دمای ۳۷ تا ۳۹ و ۶ ایستگاه دیگر ۴۰ تا ۴۵ درجه سلسیوس را ثبت کرده‌اند.

او بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۰۳ بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۱۶، جزر دوم ساعت ۱۷:۱۰ و مد دوم ساعت ۲۳:۱۳ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.