عزادارای تاسوعا و عاشورای حسینی در چهارمحال و بختیاری به صورت متمرکز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام عزیزالله میراحمدی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرارسیدن تاسوعای حسینی گفت: عزادارای تاسوعا و عاشورای حسینی در استان به صورت متمرکز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اینکه تاسوعا و عاشورای امسال دسته روی هیئت‌های مذهبی در سطح شهر برگزار نمی‌شود افزود: مراسم عزادارای امسال در شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره)، ورزشگاه تختی و روبروی امامزاده برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


میراحمدی اضافه کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این مراسم‌ها از سوی هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی مورد تاکید قرار گرفته است.

او ادامه داد: امسال همراه داشتن پرچم و علامت به خاطر رعایت فاصله گذاری اجتماعی فقط در حد فضای‌سازی محیط است.

میراحمدی گفت: عزاداران حسینی در صورتی که برنامه سینه‌زنی و زنجیرزنی داشته باشند، به صورت ایستا و بدون هیچ گونه حرکت و دسته‌روی و یا تجمع برگزار کنند.

او افزود: برپایی مراسم عزدارای عاشورای حسینی نیز در همین مکان‌های تعیین شده است و نماز ظهر عاشورا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود و همراه داشتن مهر و زیرانداز برای نمازگزاران ضروری است.

میراحمدی اضافه کرد: مراسم عزادارای تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان‌های مختلف استان به جزء شهرستان لردگان به دلیل وضعیت حادتری که به دلیل شیوع ویروس کرونا دارد، نیز به صورت متمرکز و با تایید ستاد کرونای شهرستانی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: هم اکنون یک هزار و ۱۰۰ هیئت مذهبی در استان فعال است که از این تعداد تاکنون بیش از ۶۰۰ هیئت مذهبی در سامانه بیرق ثبت‌نام و تعهدنامه ستاد ملی کرونا را امضاء کرده اند.

میراحمدی به بازرسی‌های انجام شده از هیئت‌های مذهبی از اول ماه محرم از سوی بازرسان سازمان تبلیغات، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت اشاره کرد و گفت: براساس بازرسی انجام شده تمام دستورالعمل‌های ستاد کرونا در این هیئت‌ها اجرایی شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار