سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان تبریز از اجرای طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی هلال در هیئت های عزاداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،یوسفی‌پورماجد سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان تبریز گفت: در راستای آشناسازی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان با منش انسان دوستانه حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان و با توجه به شیوع ویـروس کرونا، جمعیت هلال احمر شهرستان تبریز به منظور انسـجام‌بخشـی و اجرای ضوابط بهداشتی در مراسم محرم، اقدام به اجرای طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی هلال در سطح هیئت های عزاداری کرده است.

او گفت: در این طرح اعضـای کانون‌های جوانان هلال احمر در قالب گروه‌های پنج نفره با هماهنگی مسئولان هیئت های مذهبی در مراسم مذهبی نسبت به تسهیل روند اجرای ضوابط بهداشـتی ستاد مبارزه با کرونا در بین عزاداران اقدام می‌کنند.

یوسفی‌پورماجد اهداف این طرح را انسجام‌بخشی و اجرای ضوابط بهداشتی در مراسم مذهبی ماه محرم، آشناسازی بیشتر جامعه با اهداف و برنامه‌های جمعیت هلال احمر برشمرد.

او گفت: همکاری در نشانه‌گذاری برای تعیین فواصل استقرار عزاداران، ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم قبل و بعد از هر برنامه، راهنمایی عزاداران برای رعایت فاصله دو متری، ضدعفونی کردن دستهای عزاداران، کنترل پوشش ماسک عزاداران، تحویل ماسک به افراد بدون ماسک و مایع ضدعفونی‌کننده دست، ارائه توصیه‌های بهداشتی لازم به عزاداران در هر برنامه توسط اعضای توانمند و آموزش دیده انجام می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان تبریز گفت: طرح خادمان حسینی هلال از ۳۰ مرداد ماه در حال اجراست و تا ۱۱ شهریور ادامه دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار