معاون آموزش و پژوهش هلال احمر آذربایجان شرقی از برگزاری دوره‌های آموزش عمومی امداد و کمک‌های اولیه برای ۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رحیمی معاون آموزش و پژوهش هلال احمر آذربایجان شرقی  گفت: در دوره‌های آموزش عمومی امداد و کمک‌های اولیه، نحوه ارائه کمک‌های اولیه به مصدوم آموزش داده شده و سربازان وظیفه با نحوه ارائه خدمات در شرایط سخت و همچنین نجات مصدوم آشنا خواهند شد.

او گفت: ارائه آموزش‌های امدادی، علاوه بر تربیت سرباز مهارت محور می‌تواند سهم مهمی در امدادرسانی به مصدومان و آسیب دیدگان در مواقع بحران‌ها و حوادث داشته باشد؛ سربازان می توانند پس از پایان دوره خدمت سربازی در صورت مواجهه با حادثه یا بحران اقدام به امدادرسانی به شهروندان کنند.

او به استفاده از ظرفیت خانه‌های هلال در ارائه آموزش‌های امدادی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط خاص کرونایی حاکم، در ماه‌های مرداد و شهریور ۹۹  برابر برنامه ریزی انجام یافته نزدیک به ۲۵۰۰ نفر در خانه‌های هلال سطح استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با همکاری دهیاری‌ها و شورا‌های شهر و روستا و سایر دستگاه‌ها از آموزش‌های امدادی هلال احمر بهره‌مند حواهند شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.