فرماندار شاهرود گفت: هشت میلیارد تومان در یکسال گذشته برای تأمین آب آشامیدنی شاهرود هزینه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نادر فخری فرماندار شاهرود در نشست با موثران شهرستان شاهرود، یکی از اولویت‌های اصلی شاهرود را تأمین آب دانست و گفت: هزینه‌های انجام شده فقط در راستای اقدامات کوتاه مدت بود و برای اجرای برنامه‌های میان مدت تأمین آب شهرستان شاهرود باید طرح انتقال از سد کالپوش را اجرایی کرد.

او با تأکید بر انتقال آب سد کالپوش پس از در نظر گرفتن سهم مردم این منطقه در آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت، اظهار داشت: انتقال آب سرچشمه‌های قطری که تاکنون برای آن ۳۳ میلیاردتومان هزینه شده است، برنامه بلند تأمین آب شهرستان است.

فخری ابراز داشت: بزرگترین مشکل در ایجاد اشتغال در شاهرود نبود شناخت مردم ایران نسبت به ظرفیت‌های این شهرستان است و اگر بتوان شاهرود را به خوبی به سرمایه گذاران شناساند، مشکل اشتغال جوانان آن نیزحل می‌شود.

فرماندار شاهرود با اشاره به اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای بخش گردشگری شاهرود، افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای با صدا و سیمای استان نیز قرار است هفت برنامه ۳۰ دقیقه‌ای برای معرفی مفاخر، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری شاهرود ساخته شود.

او در پایان با بیان اینکه شاهرود ۴۸ مورد از ۶۷۰ نوع صنایع دستی ثبت شده کشور را دارد، گفت: با بهره گیری از هنر هنرمندان صاحب نام شهرستان و نیز الگوبرداری از شهر‌های موفق می‌توان با ارتقاء هنر‌های صنایع دستی به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این حوزه نیز کمک کرد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.